Jak informuje Związek Dealerów Samochodów, w Sejmie w tym momencie jest już procedowany projekt uszczelniający system badań technicznych pojazdów w Polsce. Zmiany, które będą głosowane, mogą okazać się bardzo znaczące. Jest to kolejne podejście do ich wprowadzenia, a nowe wdrożenie ma dotyczyć implementacji zapisów dyrektywy określonej numerami 2014/45/UE, w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Jak podsumowują dealerzy, nowe przepisy mają na celu sprawienie, żeby badania techniczne w Polsce były bardziej „na poważnie”.
Data protestu diagnostów
Jak informują diagności i Związek Dealerów Samochodów, procedowanie bardzo ważnej ustawy nie przebiega bez problemów. Na 29 września zaplanowano posiedzenie Komisji Infrastruktury, na którym odbędzie się pierwsze czytanie. Wtedy też planowany jest protest pracowników SKP w Warszawie.
Powody do strajku? To nie tylko ustawa
Kolejnym powodem do strajku, deklarowanym na łamach portalu zds.org.pl, są niezaktualizowane od 2004 roku ceny badań technicznych wykonywanych przez SKP. Ceny za wykonanie przeglądu technicznego nie zmieniły się od 18 lat. „Od kilku miesięcy ZDS działa w temacie aktualizacji opłat, w tym celu powstała koalicja składająca się z kilku organizacji (poza ZDS: Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, SDCM, PZPM, ITS, OZPTD oraz Dekra). Niestety działania, spotkania, konferencje i apele nie przynoszą na razie skutków. W związku z tym zapadła decyzja, żeby branża wyszła na ulice” – informuje Związek Dealerów Samochodów.
Przebieg manifestacji
Jak informują organizatorzy, manifestacja odbędzie się 29 września w 2022 roku w Warszawie. Organizatorzy (PISKP) otrzymali pozytywną decyzję UM Warszawa o rejestracji zgromadzenia. Wydarzenie rozpocznie się zbiórką od godziny 11:00 na Pasażu W. Szymborskiej a następnie o godzinie 12:00, uczestnicy wydarzenia przejadą ulicami E. Platter, Wspólną oraz Chałubińskiego pod Ministerstwo Infrastruktury. W czasie trwania protestu, to jest w godzinach od 12 do 15 część Stacji Kontroli Pojazdów w Warszawie ostrzegawczo nie będzie przeprowadzała badań technicznych pojazdów.
Czytaj też:
System badań technicznych samochodów w Sejmie. Co zmienią posłowie, kto zyska najwięcej?