Mazda zostawia Rosję. I swojego lokalnego partnera

Mazda zostawia Rosję. I swojego lokalnego partnera

Mazda CX-60
Mazda CX-60 Źródło:Mazda
Kolejna japońska firma, po Toyocie, wycofała się ostatecznie z rosyjskiego rynku. Tym razem to Mazda, która w marcu zaprzestała eksportu, a teraz zostawia Rosję i swojego rosyjskiego partnera.

O ruchach Mazdy w Rosji przypomina Autokult.pl. Jak czytamy, Mazda przestała eksportować samochody do kraju agresora w reakcji na rozpoczęcie wojny w Ukrainie. Teraz zamierza zrezygnować z rosyjskiego rynku.

Mazda zareagowała na wojnę w Ukrainie dość szybko. Była pierwszą marką, wraz Hondą, która przestała dostarczać wozy na rosyjski rynek. Wówczas także zaprzestano dostaw podzespołów do montowania samochodów w Rosji.

Rosjanie pod ścianą

Rosyjski biznes Mazdy był firmą joint venture, działał we Władywostoku. Mazda ma w nim połowę udziałów, drugą połowę rosyjska firma Sollers. Zakład we Władywostoku miał moce przerobowe na poziomie 100 tys. egzemplarzy. Jednak od marca nie wyprodukowano ani jednego.

Jak pisze Autokult.pl, na podstawie doniesień rosyjskiego serwisu branżowego Autostat.ru „Mazda prowadzi rozmowy z udziałowcami firmy Sollers. Ich tematem jest całkowite wycofanie się Japończyków z przedsięwzięcia”.

Jeśli Mazda opuści Rosję, Sollers nie będzie w stanie produkować aut. Być może będzie mogła produkować inne, ale to już po rozmowach z kolejnym partnerem, który zastąpiłby Mazdę. „Rzeczpospolita” informowała kilka miesięcy temu, że firma Sollers miała zacząć współpracowac z chińskim koncernem Chery, jednak do dziś się to nie udało.

Czytaj też:
Te auta psują się najrzadziej. Top 10 samochodów 8-9-letnich

Źródło: Autokult.pl