Kwestia awaryjności samochodów i kosztów ich napraw, to bardzo częsty warunek wyboru samochodu używanego przez wielu kierowców. Jeśli szukacie auta z roczników 2013-2014, warto zapoznać się z badaniami Niemieckiego Stowarzyszenia Dozoru Technicznego, które ma największy udział w takich przeglądach. Drugą pod względem liczby przeprowadzonych badań technicznych instytucją w Niemczech jest DEKRA – Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych, a trzecią GTÜ – Towarzystwo Nadzoru Technicznego.
Niemieckie przeglądy
Niemieckie przeglądy techniczne należą do bardziej „szczegółowych” niż te przeprowadzane w naszym kraju. Jak czytamy w Motofaktach „sprawdza się sprawność hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego, zwracając jednocześnie uwagę na zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa”.
Jak przygotowywany jest raport?
Każde badanie przeprowadzane w Niemczech dotyczy tych samych elementów i parametrów. Wszystkie dane są przedstawiane w formie elektronicznych raportów. Stąd szansa na to by przygotować jak najbardziej obiektywne oceny dla poszczególnych marek i modeli. Dodatkowo grupa kontrolna należy do jednej z największych, bo w praktyce to wszystkie sprzedane w tym kraju auta z danych roczników.
By jednak znaleźć swój model w raporcie TÜV, trzeba mieć pewność, że Niemcy mieli szansę przebadać minimum 10 tys. egzemplarzy danej marki – takie są minimalne założenia raportu. No i oczywiście, trzeba mieć pewność, że model ten był sprzedawany na terenie kraju naszych zachodnich sąsiadów.
Najmniej awaryjne auta 8-9 letnie. Top 10
Najmniej awaryjne samochody zostały przedstawione przez Niemców wraz wraz ze wskaźnikiem usterek wyrażonym w procentach. Miejsce dziewiąte egzequo zajęły dwa modele. Stąd w rankingu wyszczególniono jedynie 9 miejsc.
-
9. Opel Mokka - 11,9 proc
-
9. Audi Q3 - 11,9 proc
-
8. Mitsubishi ASX - 11,6 proc
-
7. Mazda 3 - 11,4 proc
-
6. Audi Q5 - 11,3 proc
-
5. Mercedes GLE - 11,2 proc.
-
4. Mazda CX-5 - 10,7 proc.
-
3. Mercedes SLK - 8,6 proc.
-
2. Mercedes B-Klasse - 8,1 proc.
-
1. Audi TT - 7,7 proc.
Czytaj też:
Te 6-7 letnie samochody są najmniej awaryjne. Jest raport TÜV 2022