We wrześniu tego roku auta z wyższej półki zanotowały w Polsce lepsze wyniki zarówno w stosunku do sierpnia bieżącego roku, jak i września roku ubiegłego. Po 9 miesiącach liczba zarejestrowanych aut marek premium zbliżyła się do poziomu notowanego rok wcześniej.
Jak donosi IBRM Samar, we wrześniu 2022 roku w Polsce zarejestrowano 8 183 nowe samochody osobowe klasy premium, o 20,55 proc. więcej niż w sierpniu i o 33,58 proc. więcej w zestawieniu z wrześniem 2021 roku, gdy wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 6 126 takich samochodów.
Co piąte auto to premium
Wrześniowy wynik bieżącego roku był też większy niż przed pandemią, gdy w takim samym miesiącu 2019 roku zarejestrowano w naszym kraju 6 010 samochodów z segmentu premium. We wrześniu 2022 roku udział takich aut w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce wyniósł 22,8 proc. Łącznie w ciągu trzech kwartałów 2022 roku Polacy kupili i zarejestrowali 69 231 nowych samochodów klasy premium, o 0,13 proc. (88 sztuk) mniej niż w takim samym okresie roku 2021.
Galeria:
Audi R8 Coupé V10 GT RWD
– Wzrost liczby zarejestrowanych modeli marek premium wyniósł we wrześniu ponad 33 proc. Pozwolił on na dalsze umocnienie marek premium w rynku, co oczywiście przekłada się na widoczny wzrost średniej ważonej ceny sprzedaży. Po 9 miesiącach liczba zarejestrowanych aut marek premium zbliżyła się do poziomu notowanego rok wcześniej – zauważa Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Dla porównania, dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że we wrześniu 2022 r. zarejestrowano w Polsce łącznie 35 819 samochodów osobowych, o 8,26 proc. więcej niż rok wcześniej i o 6,11 proc. więcej niż we wrześniu 2022 r. W ciągu trzech kwartałów 2022 roku zarejestrowano w Polsce 316 696 samochodów osobowych, o 8,81 proc. mniej w stosunku do takiego samego okresu roku ubiegłego (-30 610 sztuk).
BMW na czele
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec września 2022 roku przypadło w udziale BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w Polsce od początku roku 17 839 nowych samochodów osobowych, co było wynikiem o 2,90 proc. mniejszym niż na koniec września ubiegłego roku. Najczęściej rejestrowane modele w gamie bawarskiego koncernu w okresie styczeń-wrzesień 2022 roku to: trójka, X5 oraz X3.
Na drugiej pozycji w rankingu znalazł się Mercedes. Producent ze Stuttgartu zarejestrował w Polsce w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku 16 127 samochodów, o 10,58 proc. więcej. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec września 2022 roku okazała się klasa GLC, przed klasą C oraz klasą CLA.
Na trzecim miejscu było Audi. Producent z Ingolstadt w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku zarejestrował 13 813 osobowych samochodów klasy premium. To rezultat o 9,26 proc. słabszy w porównaniu z sytuacją zanotowaną na koniec września ubiegłego roku. Spośród aut z czterema pierścieniami na grillu, w okresie od stycznia do września 2022 roku najlepiej sprzedawał się model Q5. Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q3, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi A3.
Czytaj też:
Jest światełko w tunelu. W salonach samochodowych ożywienie, po 14 miesiącach spadków