Słynny dostawczak na nowe czasy. Oto Renault Kangoo E-Tech Elektryczny

Słynny dostawczak na nowe czasy. Oto Renault Kangoo E-Tech Elektryczny

Nowe Renault Kangoo E-Tech Elektryczny
Nowe Renault Kangoo E-Tech Elektryczny Źródło:Renault
Renault Kangoo zadebiutowało na rynku ćwierć wieku temu. Teraz Renault przedstawia jego elektrycznego następcę, kombivana na nowe czasy.

Renault Kangoo, które pojawiło się 25 lat temu jako model
o charakterystycznym designie i dało początek segmentowi kombivanów, przechodzi teraz na napęd elektryczny i proponuje wersję E-Tech.

Nowa wersja z napędem elektrycznym ma rekordowo przestronne wnętrze
i pojemny bagażnik, dostosowane zarówno do potrzeb klientów biznesowych, jak i indywidualnych.

285 km zasięgu

Silnik 90 kW (120 KM) współpracuje z akumulatorem trakcyjnym 45 kWh, który zapewnia zasięg 285 km. Światowa premiera Renault Kangoo E-Tech Elektrycznego będzie miała miejsce 17 października br. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu.

Trzeba przyznać, że Kangoo to przykład wyjątkowej success story – w 50 krajach na całym świecie sprzedano ponad 4 miliony sztuk tego samochodu. Kangoo może być samochodem dla rodzin, które cenią jego design i przestronność oraz samochodem użytkowym, ze względu na pojemny bagażnik i solidność.

Nowe Renault Kangoo E-Tech Elektryczny

W miarę upływu lat Renault Kangoo zyskiwało coraz bogatsze wyposażenie. Teraz, po raz pierwszy w swojej historii, jest dostępne w wersji E-Tech.

Elektryk z wyposażeniem jak spalinowy

Nowe Kangoo E-Tech Elektryczny ma wszystkie praktyczne rozwiązania oraz poziom bezpieczeństwa i komfortu wersji spalinowej:

  • Komfortowe miejsca w drugim rzędzie z największą ilością przestrzeni w segmencie.
  • Ponad 49 litrów pojemności łatwo dostępnych schowków, w tym szuflada Easy Life.
  • Obszerny, największy w tym segmencie bagażnik o pojemności 2311 litrów. Uzyskanie tak dużej pojemności było możliwe dzięki zastosowaniu w drugim rzędzie przesuwnej kanapy, która jest elementem wyróżniającym Kangoo E-Tech Elektrycznego.
  • Relingi dachowe z funkcją belek poprzecznych rozkładanych bez użycia narzędzi.
  • 14 systemów wspomagania prowadzenia, w tym systemy jazdy autonomicznej
poziomu 2, które podnoszą bezpieczeństwo.

Projektanci nadwozia zaprojektowali poziomą maskę z przetłoczeniami i pionowy przód ze specjalnym panelem z gniazdem ładowania, umieszczonym pod logo, w miejsce osłony chłodnicy.

Podobnie jak w wersji spalinowej, w kabinie zobaczymy nową deskę rozdzielczą, charakteryzującą się wykończeniem o fakturze ciemnego szczotkowanego drewna. Miejsce kierowcy zwraca uwagę zwiększoną ergonomią. Inny jest tylko zespół zegarów – pojawiają się na nim dane związane z napędem elektrycznym.

Nowy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 45 kWh, którą można wykorzystać
w 100 proc., składa się z ośmiu niezależnych ogniw, łatwych do naprawy. Nowe Kangoo E-Tech Elektryczny ma dzięki temu zasięg do 285 km w cyklu WLTP. Akumulator objęty jest gwarancją na utrzymanie pojemności powyżej 70 proc. przez okres 8 lat lub 160 tys. km przebiegu.

Nowe Kangoo E-Tech Elektryczny jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW, który zapewnia moment obrotowy 245 Nm. Tryb Eco umożliwia ograniczenie mocy i prędkości maksymalnej w celu zwiększenia zasięgu.


Klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który ma za zadanie maksymalizować odzyskaną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.

Odzyskiwanie energii

Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:

  • Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
  • Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania.
Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie
z silnikiem spalinowym.
  • Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.

Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym, w 100 proc. cyfrowym kolorowym ekranie na tablicy rozdzielczej.

Nowe Kangoo E-Tech Elektryczny jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Zapewnia ona ogrzewanie zimą i chłodzenie latem – działa jak odwrócona klimatyzacja. Kabina jest ogrzewana ciepłem pobranym z zewnątrz, a w trybie klimatyzacji ciepło z kabiny jest odbierane i odprowadzane na zewnątrz. Pompa ciepła osiąga optymalną wydajność w zakresie temperatur od -15 do +15°C. Nie zmniejsza zasięgu samochodu, a wręcz pozwala go zwiększyć o 85 km. Ponadto Kangoo E-Tech Elektryczny oferuje w opcji podgrzewanie przedniej szyby, przednich foteli oraz kierownicy.

Rodzaje ładowarek

Ładowanie akumulatora trakcyjnego Kangoo E-Tech Elektrycznego jest możliwe za pomocą jednej z trzech ładowarek:

  • W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę o mocy 11 kW AC prądu trójfazowego, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych.
  • W opcji jest ładowarka 22 kW przeznaczona do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz Wallboxów.
  • W opcji dostępna jest również ładowarka umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy do 80kW.

Po podłączeniu do stacji publicznej 11 kW akumulator nowego Kangoo E-Tech Elektrycznego naładowany w 15 proc. naładuje się do 80 proc. pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin (do naładowania od 15 do 100 proc.).

Wersje i dostępność

Nowe Renault Kangoo E-Tech Elektryczny jest dostępne w wersjach:

  • Equilibre – wszystkie niezbędne elementy wyposażenia dla klientów szukających samochodu do użytku zarówno zawodowego, jak i prywatnego,
  • Techno – dla rodzin lub osób prowadzących działalność gospodarczą.

Zamówienia na rynku polskim zostaną otwarte pod koniec października 2022 roku, pierwsze samochody trafią do salonów dealerskich pod koniec roku.

Czytaj też:
Wróci kolejna ikona motoryzacji. Renault 4 w nowych szatach
Czytaj też:
Przedsiębiorcy ograniczają zakupy dostawczaków. To widmo kryzysu

Źródło: Renault