Była pierwszą kobietą w Formule 1. Na jej cześć powstał teraz samochód

Była pierwszą kobietą w Formule 1. Na jej cześć powstał teraz samochód

Maserati z edycji FTributo
Maserati z edycji FTributo Źródło:Maserati
Sportowe DNA Maserati posłużyło za inspirację dla nowej edycji specjalnej modeli Ghibli i Levante – FTributo, która stanowi hołd dla Marii Teresy De Filippis i jej historii.

Maria Teresa była pierwszą kobietą, która zakwalifikowała się do Grand Prix Formuły 1. Dokonała tego za kierownicą Maserati 250F.

Właśnie nieustępliwy duch Marii Teresy De Filippis stały się motywami nowej, limitowanej serii FTributo, dostępnej dla Ghibli i Levante. Zarezerwowano dla niej dwa ekskluzywne odcienie nadwozia: Arancio Devil oraz Grigio Lamiera.

Kolory sportu

Przyciągające wzrok detale i sportowa estetyka to cechy charakterystyczne edycji. Już pierwsze spojrzenie wzbudza skojarzenia z adrenaliną na torze wyścigowym. Kolor Arancio Devil to mocno nasycony pomarańczowy odcień nawiązuje do przydomka Marii Teresy De Filippis – „Diablica”.

Z kolei szarość Grigio Lamiera czerpie inspirację wprost z toru wyścigowego, prawdziwego „domu” Maserati, gdzie marka spod znaku trójzębu odnosiła liczne zwycięstwa i wykręcała najlepsze osiągi.

Dodatkowe detale

Design nadwozia w przypadku Levante FTributo kompletują 21-calowe obręcze Anteo. Z kolei Ghibli FTributo otrzymało 21-calowe felgi Titano.

Edycje w kolorze Arancio Devil mają kobaltowo-niebieskie detale: ranty obręczy, specjalny emblemat na błotniku oraz trójząb na słupku C. W przypadku nadwozia Grigio Lamiera kolor felg zmienia się na Glossy Black, a detale zyskują kontrastową, pomarańczową barwę.

W kabinie do wykończeń nadwozia nawiązują kobaltowo-niebieskie lub pomarańczowe przeszycia, połączone z czarną lub pomarańczową naturalną skórą PienoFiore (pełnoziarnistą).

Wytrwała kobieta w F1

W 1955 r. Maria Teresa De Filippis wzięła udział w 39. edycji Targa Florio – wspólnie z Luigim Belluccim poprowadziła Maserati A6GCS. Ekipa zajęła dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej i czwarte w klasie 2 litrów. Był to punkt zwrotny, dzięki któremu De Filippis – jedno wyzwanie po drugim – przełamała konwencję i stereotypy. W 1958 r. została pierwszą kobietą, która wystartowała w Formule 1, ponownie za kierownicą Maserati.

Czytaj też:
Nowe Maserati GranTurismo. Włosi poprawili ikonę
Czytaj też:
Zupełnie nowe GranTurismo wyjeżdża na ulice. Ma silnik z MC 20

Galeria:
Maserati z edycji FTributo
Źródło: Maserati