Duży popyt na auta elektryczne jest w Europie Zachodniej. Grupa Volkswagen ma bank zamówień na ponad 350 000 pojazdów. Jednak motorem napędowym pozostają Chiny, gdzie dostawy aut z napędem elektrycznym wzrosły ponad dwukrotnie – do 112 700 sztuk (trzy kwartały 2021: 47 100).
25 proc. lepiej
Dostawy pojazdów z napędem elektrycznym Grupy Volkswagen zwiększyły się o 25 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Pomimo trwających ograniczeń w zaopatrzeniu, do końca września przekazano klientom 366 400 pojazdów elektrycznych, podczas gdy w ubiegłym roku w tym czasie dostarczono 293 000 samochodów. Udział aut elektrycznych w dostawach ogółem wzrósł w tym okresie do 6 procent (z 4,2 procent w tym samym czasie w 2021 roku). Chiny pozostają motorem napędowym z dostawami samochodów zasilanych akumulatorami na poziomie 112 700 – to ponad dwa razy więcej niż na koniec III kwartału 2021 r.
Gdy spojrzymy na poszczególne regiony pozycję lidera utrzymuje Europa, z liczbą 211 900 pojazdów (58 proc. dostaw aut elektrycznych całej Grupy) w pierwszych dziewięciu miesiącach. Drugim największym rynkiem dla samochodów elektrycznych Grupy były Chiny z 112 700 dostarczonych aut (31 procent łącznej liczby dostarczonych aut). Na Stany Zjednoczone przypadło 8 procent globalnych dostaw zasilanych akumulatorami aut Grupy, z liczbą 28 900 pojazdów.
Podział na marki i modele
Do końca września marka Volkswagen dostarczyła klientom 207 200 pojazdów elektrycznych (57 proc. udziału w dostawach Grupy). Kolejne miejsca zajęły: Audi z 77 000 pojazdów (21 procent), Skoda z 36 900 pojazdów (10 procent), Porsche z 25 100 sztuk (7 procent) oraz Seat/Cupra z 17 600 aut (5 procent).
Zestawienie najlepiej sprzedających się modeli Grupy Volkswagen z napędem elektrycznym w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku (dostawy w sztukach):
-
Volkswagen ID.4/ID.5 – 122 600
-
Volkswagen ID.3 – 45 500
-
Skoda Enyaq iV (w tym Coupe) – 36 900
-
Audi E-tron (w tym Sportback) 36 400
-
Audi Q4 E-tron (w tym Sportback) – 29 700
-
Volkswagen ID.6 – 27 500
-
Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 25 100
-
Cupra Born – 17 500
Czytaj też:
„Kalifornijskie centra” w Polsce. Wiemy, czemu mają służyćCzytaj też:
Jak elektrykami jeżdżą ich polscy właściciele? Wiemy naprawdę dużo