Alpine przyszłości. Alpenglow pokazuje, jakie emocje czekają nas już wkrótce

Alpine przyszłości. Alpenglow pokazuje, jakie emocje czekają nas już wkrótce

Alpine Alpenglow concept
Alpine Alpenglow concept Źródło: Alpine
Według marki Alpine sport samochodowy przyszłości powinien dostarczać równie dużo przyjemności z jazdy, co emocji,
a jednocześnie powinien dążyć do zeroemisyjności. Dlatego firma stworzyła Alpenglow.

Bolid zapowiada nową erę głębokiego zaangażowania marki w rozwój sportu samochodowego. Stylistyka samochodu nawiązuje do wyczynowych ambicji, które są widoczne od samego jej początku w 1955 roku. Pokazuje, co naprawdę jest ważne dla marki: zrównoważony sport, wykorzystanie uzupełniających się technologii zeroemisyjnych (w tym wodorowych) w gamie samochodów drogowych i wyczynowych, ale także design, dzięki któremu kierowca stanowi jedność z samochodem.

Awangardowa nazwa, która odsłania przyszłość

W tym bolidzie kierowca zajmuje centralne miejsce – jest zespolony z kabiną i otoczony dwoma zbiornikami wodoru. Takie były założenia projektowe samochodu koncepcyjnego Alpenglow, który odwołuje się do samej istoty prowadzenia bolidu, do emocji za sterami futurystycznego Alpine.

Kokpit inspirowany sportami wyczynowymi

Alpine proponuje sportowe samochody, inspirowane sportami motorowymi, a jednocześnie wyróżniające się niepowtarzalną elegancką sylwetką. Kokpit Alpenglow ma kształt przezroczystego, niebieskawego kasku, zachowującego maksymalną monolityczność, przez który można jednak dojrzeć sylwetkę kierowcy.

Sportowa kierownica spod znaku Alpine

Geometryczna kierownica modelu koncepcyjnego Alpenglow, wzorowana na rozwiązaniach stosowanych
w bolidach LMP1 (Endurance). Kierownica posiada również dwa przełączniki z kilkoma wbudowanymi funkcjami, umieszczone w jej dolnej części, które są bezpośrednim nawiązaniem do kierownicy bolidów Formuły 1 i LMP1. Służą one do wyboru różnych ustawień jazdy, takich jak track control czy hamowanie z odzyskiwaniem energii. Na kierownicy znajduje się także przycisk overtake pozwalający dodatkowo zwiększać moc pojazdu. Do uruchamiania pojazdu służy klucz w kształcie pryzmatu, który kierowca umieszcza
w kierownicy. Stanowi on uzupełnienie centralnej piramidki, która w momencie uruchamiania zapala się i ożywia pojazd.

Nowy charakterystyczny układ świateł Alpine

Nowy układ świateł, ujednolicony z istniejącymi modelami Alpine, to zapowiedź nowego rozdziału w historii Alpine. Odczytywanie świetlnej sygnatury rozpoczyna się od przodu, który poprzez czerwone zabarwienie przywodzi na myśl kometę wchodzącą w ziemską atmosferę, następnie przechodzi ku tyłowi, gdzie świetlna gradacja różnych odcieni niebieskiego. Przód auta to również deszcz gwiazd, który symbolizują świetlne trójkąty wyłaniające się z czterech reflektorów, nawiązujące do kultowego układu świateł Alpine. Wszystko razem nadaje nadwoziu wygląd rozpędzonego bolidu. Tył pojazdu z niebieskawymi światłami jest zapowiedzią użycia wodoru jako czystego paliwa.

Zaawansowany technologicznie, przezroczysty tylny spojler

Tylny spojler Alpenglow wyróżnia się całkowicie przezroczystą konstrukcją, która sprawia, że zarówno sam spojler, jak i jego funkcja, są niewidoczne. Poza wyjątkowo lekkim wyglądem element ma kluczową rolę w pojeździe. Jest ruchomy,
co pozwala zmniejszyć opory aerodynamiczne i zwiększyć docisk pojazdu do nawierzchni.

Wodór: zrównoważone rozwiązanie

Modelem Alpenglow Alpine wkracza na drogę ku bezemisyjnej mobilności i proponuje szereg zrównoważonych rozwiązań w tym zakresie. Mobilność jutra będzie połączeniem neutralnych węglowo rozwiązań z ofertą naturalnie uzupełniających się wersji z napędem w 100 proc. elektrycznym (BEV), samochodów z ogniwami paliwowymi (FCEV) i innymi wyposażonymi w hybrydowe zespoły napędowe, zasilane zrównoważonym paliwem, którym mógłby być zielony wodór.

Dlatego też marka Alpine rozpoczęła badania nad technologią, która mogłaby zostać wykorzystana
w przyszłych samochodach wyścigowych i seryjnych. Hybrydowy zespół napędowy ze spalinowym silnikiem wodorowym mógłby stać się rozwiązaniem, które pogodzi przyjazność dla środowiska
z niezrównaną przyjemnością prowadzenia, jaką zapewnia ten rodzaj napędu.

Alpenglow, wyposażony w dwa cylindryczne zbiorniki wodoru sprężonego pod ciśnieniem 700 barów, zachowuje charakterystyczną dla marki niewielką masę i oferuje fanom marki najwyższą przyjemność jazdy przy zerowej emisji spalin.

Czytaj też:
Nowe Alpine A110 R. Litera R jest dla najbardziej radykalnych
Czytaj też:
Jest pierwszy elektryk od Alpine. Jest kabrioletem i wygląda obłędnie

Galeria:
Alpine Alpenglow
Źródło: Alpine