Jest pierwszy elektryk od Alpine. Jest kabrioletem i wygląda obłędnie

Jest pierwszy elektryk od Alpine. Jest kabrioletem i wygląda obłędnie

Alpine A110 E-ternité
Alpine A110 E-ternité Źródło: Alpine
Marka Alpine pokazała swój pierwszy w 100 elektryczny model Alpine A110 E-ternité. Premiera odbyła się podczas Grand Prix Francji Formuły 1.

W 100 proc. elektryczne A110 E-ternité powstało dla uczczenia 60. rocznicy A110 Berlinette. Prototyp łączy przeszłość modelu z w 100 proc. elektryczną przyszłością i ukazuje zakres prowadzonych przez Alpine prac, zmierzających do stworzenia gamy nowych modeli marki.

Założenia techniczne dla konstruktorów były proste: zelektryfikować A110 z zachowaniem osiągów, stabilizacji nadwozia i zwinności wersji spalinowej z wykorzystaniem mocnych stron elektromobilności.

Alpine A110 E-ternité

Wyzwania dla konstruktorów

Aby dodatkowo „podkręcić” wyzwanie, marka Alpine uzupełniła przedstawione założenia techniczne i wzbogaciła je o cztery następujące innowacje:

  • innowacyjny system multimedialny z wykorzystaniem osobistego tabletu kierowcy, zapewniający naturalną łączność ze światem poprzez Google lub Android Auto.
  • najnowszej generacji system audio z 8 głośnikami umożliwiającymi uzyskanie efektu surround;
  • innowacyjne materiały pozwalające łączyć wysokie osiągi ze zrównoważonym rozwojem;
  • „otwarty dach” pozwalający cieszyć się idealnie cichą pracą silnika elektrycznego i dający możliwość podróżowania elektrycznym Alpine A110 w otwartej kabinie bez jakiegokolwiek hałasu.

Alpine A110 E-ternité

Pomimo dodania dwunastu modułów całkowita masa Alpine A110 E-ternité pozostaje wciąż bardzo mała – zwiększa się o zaledwie 258 kg dzięki niewielkiej łącznej masie wszystkich modułów (392 kg). Do standardowego silnika Grupy Renault dodano innowacyjną skrzynię biegów. Stworzono skrzynię biegów bez spadków momentu obrotowego, ale lekką i o niewielkich wymiarach. Skrzynia została zaprojektowana przez Alpine we własnym zakresie, we współpracy z dotychczasowym dostawcą skrzyń biegów. Ma podwójne sprzęgło (DCT) i elektroniczny układ sterowania, jak w spalinowej wersji A110, ale wymiary sprzęgieł zostały zwiększone, aby umożliwić przenoszenie dużego momentu obrotowego.

Otwarty dach w elektryku

Alpine A110 E-ternité

Od szeregu lat napływały do firmy zapytania o A110 z otwieranym dachem. Dlatego marka podjęła decyzję o wyjściu naprzeciw temu wyzwaniu. Trudność polegała przede wszystkim na znalezieniu rozwiązania pozwalającego na szybkie wprowadzenie otwieranego dachu w konstrukcji Alpine A110. Konstruktorom z Alpine udało się znaleźć proste i lekkie rozwiązanie bez naruszania sztywności nadwozia seryjnego A110 w postaci dwóch wtryskowo formowanych skorup z masy karbonowej pochodzącej z odzysku. Element został w całości zaprojektowany i wykonany z wykorzystaniem zasobów własnych firmy.

Alpine A110 E-ternité

System multimedialny to system audio najnowszej generacji z ośmioma głośnikami, w tym subwoofer dla zapewnienia efektu surround, a także głośnik centralny i dwa głośniki z tyłu. Z kolei w systemie multimedialnym osobisty tablet kierowcy pełni rolę pokładowego ekranu multimedialnego ze wszystkimi ulubionymi funkcjami i aplikacjami użytkownika. Rozwiązanie to umożliwia korzystanie z najnowszej generacji wyświetlaczy i systemów operacyjnych, w miarę aktualizacji oprogramowania lub wymiany urządzenia przez użytkownika.

Alpine A110 E-ternitéCzytaj też:
Kolejne dni lipca nie przynoszą poprawy. Sprzedaż samochodów wciąż pikuje

Źródło: Alpine
 0

Czytaj także