Jak czytamy w komunikacie, z niskoemisyjnych crossoverów będą korzystać pracownicy i współpracownicy firmy. Ogólnopolska sieć sklepów typu convenience wybrała Toyotę – lidera polskiego rynku motoryzacyjnego i największego producenta hybryd – na partnera działań mających na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego firmy.
Oszczędności w perspektywie
Yaris Cross Hybrid to najbardziej oszczędny i niskoemisyjny SUV w gamie Toyoty. Żabka Polska wybrała go do swojej floty w ramach kolejnej ekoinwestycji na rzecz ograniczenia emisji CO2 w łańcuchu wartości firmy. Jak wyliczono, flota 500 hybrydowych Yarisów Cross pozwoli zaoszczędzić nawet 75 000 l benzyny oraz uniknąć emisji 160 ton CO2 na każde 10 000 km pokonane przez wszystkie auta.
– Konsekwentnie realizujemy plan dekarbonizacji naszej floty zarówno wśród aut dostawczych jak i aut osobowych. 500 nowych samochodów hybrydowych to nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego w miastach oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza – powiedział Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka i dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Jedna z największych flot hybrydowych w Polsce
Pierwsze egzemplarze służą już pracownikom i współpracownikom Żabki, którzy zostali przeszkoleni z ekonomicznej jazdy. Wszystkie 500 samochodów zostanie przekazanych do końca 2022 roku, tworząc jedną z największych flot hybrydowych w kraju. Samochody dostarcza poznański salon Toyota Bońkowscy, a za zarządzanie flotą jest odpowiedzialny NFM Nivette Fleet Management. Obecnie Żabka korzysta łącznie z około 1600 aut osobowych i dostawczych, zarówno z napędami konwencjonalnymi, jak i zelektryfikowanymi.
Yaris Cross – hybrydowy SUV
Toyota Yaris Cross to miejski crossover zbudowany na wydłużonej platformie TNGA-B. Może być wyposażony w silnik benzynowy lub układ hybrydowy, zarówno w odmianie FWD, jak i z napędem na cztery koła AWD-i. Samochód w hybrydowej wersji z napędem na przód zużywa średnio od 4,4 l/100 km, a w wariancie AWD-i od 4,7 l/100 km. Emisja CO2 tych układów napędowych wynosi odpowiednio od 101 g/km i od 106 g/km. Napęd hybrydowy czwartej generacji Yarisa Cross został tak skonfigurowany, aby jak najskuteczniej odzyskiwać energię z hamowania i jak najczęściej korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Politechnikę Krakowską i Politechnikę Poznańską, hybrydy Toyoty poruszają się w mieście przez ponad 70 proc. czasu jazdy w bezemisyjnym trybie EV.
Czytaj też:
Bestsellerowy SUV w dynamicznej wersji. Jest Toyota RAV4 GR SportCzytaj też:
Pierwsza jazda samochodem, który zmieni polskie drogi. Jaka jest Toyota Corolla Cross?