Ford Mustang Mach-E z kluczowymi zmianami. Popyt wzrośnie jeszcze bardziej?

Ford Mustang Mach-E z kluczowymi zmianami. Popyt wzrośnie jeszcze bardziej?

Ford Mustang Mach-E Frost White
Ford Mustang Mach-E Frost WhiteŹródło:Ford
Pojemniejszy akumulator, krótszy czas ładowania oraz większa masa holowanej przyczepy – Ford Mustang Mach-E jest coraz lepszy dzięki bezprzewodowym aktualizacjom Ford Power-Up.

Ford Mustang Mach-E jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych w Polsce. Oprogramowanie Mustanga Mach-E jest przez Forda stale uaktualniane, dzięki bezprzewodowym aktualizacjom Ford Power-Up. Lista systemów, na które wpływ miały tylko tegoroczne aktualizacje oprogramowania jest długa. Znajdują się na niej między innymi udoskonalone systemy asystujące oraz te, które odpowiadają za poprawę komfortu użytkowania auta.

Najnowsze bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up

Większość aktualizacji modułów komputerowych Forda Mustanga Mach-E można przeprowadzać bezprzewodowo oraz pobierać je w tle. Dzięki temu użytkownicy mogą wybrać dogodną porę na zainstalowanie nowego oprogramowania – na przykład w nocy, gdy samochód jest w garażu lub na parkingu. Po ukończeniu aktualizacji, powiadomienia w pojeździe poinformują kierowcę, jakie ulepszenia zostały wprowadzone.

Samochód jak komputer

Dzięki ostatnim aktualizacjom software’u Mustanga Mach-E, programistom Forda udało się zwiększyć ilość dostępnej energii (pojemność netto) w obydwu wariantach akumulatorów. W przypadku mniejszego wzrosła ona z 68 kWh do 70 kWh, a w wypadku większego – z 88 kWh do 91 kWh. W ramach tej samej aktualizacji skrócono również czas ładowania akumulatora szybką ładowarką prądu stałego o wysokiej mocy w zakresie 80-90 proc. poziomu naładowania. Zredukowano go z 52 do... 15 minut. Przekalibrowano także działanie pedału przyspieszenia, który teraz umożliwia bardziej płynne dawkowanie mocy przy niższych prędkościach jazdy.

Tempomat i większa przyczepa

Od teraz Ford Mustang Mach-E w standardzie oferuje też aktywny tempomat, który do działania wykorzystuje zarówno przednią kamerę, jak i dane z nawigacji. Uwzględnia on nie tylko znaki ograniczenia prędkości, ale także przebieg drogi, w tym zakręty i ronda.

Za sprawą bezprzewodowych aktualizacji zdolność elektrycznego SUV-a Forda do holowania przyczepy zwiększyła się z początkowych 750 kg do 1 000 kg, a następnie z 1 000 kg do 1 500 kg. Dotyczy to wszystkich wersji wyposażonych w akumulator o zwiększonej pojemności, niezależnie od tego, czy są to modele z napędem na tylne, czy na cztery koła (nie dotyczy Forda Mustanga Mach-E GT).

Czytaj też:
Aukcja 50-letniego Forda Mustanga Mach 1 od Adama Klimka. Za ile pójdzie klasyk?
Czytaj też:
Nowe wyczynowe i wyścigowe Fordy oraz Dark Horse w rodzinie Mustanga

Źródło: Ford