Audi oficjalnie wchodzi do Formuły 1. Silnik bolidu powstanie w Niemczech

Audi oficjalnie wchodzi do Formuły 1. Silnik bolidu powstanie w Niemczech

Audi wchodzi do Formuły 1
Audi wchodzi do Formuły 1 Źródło: Audi
Audi wybrało Saubera jako partnera strategicznego w Formule 1. Doskonale znany szwajcarski zespół wyścigowy Sauber, od roku 2026 będzie fabrycznym teamem firmy z Ingolstadt. Współpraca Saubera z Alfą Romeo (startują jako team Alfa Romeo Racing Orlen) zostanie zakończona w przyszłym roku.

Kolejny krok na drodze Audi do Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA został postawiony. Audi wybrało Saubera na strategicznego partnera projektu i planuje nabyć udziały w Grupie Sauber. W ramach partnerstwa, znany szwajcarski zespół wyścigowy będzie od roku 2026 startował jako zespół fabryczny Audi, korzystając z jednostki napędowej opracowanej przez Audi.

W ślad za ogłoszeniem pod koniec sierpnia 2022 roku startu w Formule 1, nastąpił wybór partnera strategicznego. Sauber to jeden z najbardziej znanych zespołów w Formule 1, z trzydziestoletnim doświadczeniem. Podczas gdy jednostka napędowa powstanie w Motorsport Competence Center Audi w Neuburgu nad Dunajem, Sauber w swoim zakładzie w Hinwil w Szwajcarii opracuje i wyprodukuje bolid. Sauber będzie również odpowiedzialny za planowanie i realizację operacji wyścigowych.

- Cieszymy się, że pozyskaliśmy tak doświadczonego i kompetentnego partnera dla naszego ambitnego projektu Formuły 1 - mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. - Znamy już Grupę Sauber z poprzedniej współpracy, z jej nowoczesnym obiektem oraz doświadczonym zespołem i jesteśmy przekonani, że razem stworzymy silny team Formuły 1.

Audi Sport regularnie korzystało już z zaawansowanego technologicznie tunelu aerodynamicznego Grupy Sauber w Hinwil w czasach uczestnictwa w Le Mans oraz podczas prac rozwojowych samochodu turystycznego Class 1 dla DTM.

Prace już się zaczęły

Prace rozwojowe nad jednostką napędową składającą się z silnika elektrycznego, akumulatora, systemów sterowania i silnika spalinowego, trwają już w zakładzie specjalnie dla tego celu powołanej spółki Audi Formula Racing GmbH w Neuburgu nad Dunajem. Nad projektem pracuje w tej chwili ponad 120 pracowników.

Rozbudowa zakładu w Neuburgu

Harmonogram rozpisany aż do pierwszego wyścigu z udziałem Audi w sezonie 2026, jest ambitny: rozbudowa zakładu w Neuburgu w zakresie personelu, budynków i infrastruktury technicznej powinna być w dużej mierze zrealizowana w roku 2023. Pierwsze testy z jednostką napędową opracowaną na potrzeby regulaminu 2026 w samochodzie Audi Formuły 1, planowane są na rok 2025.

Formuła 1 w stronę prądu

Formuła 1, dzięki nowym przepisom, które wejdą w życie od roku 2026, robi duży krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jak informuje Audi, był to ważny warunek dla firmy, by zdecydować się na udział w mistrzostwach. Jednostki napędowe będą bardziej wydajne niż obecnie, ponieważ udział energii elektrycznej w napędzie znacznie wzrośnie. Elektryczny układ napędowy będzie miał wtedy prawie taką samą moc jak silnik spalinowy: 400 kW (544 KM). Bardzo wydajne, turbodoładowane, 1,6-litrowe silniki, będą zasilane zrównoważonym paliwem syntetycznym, które jest neutralne pod względem emisji CO2 (zgodnie z normami UE). Formuła 1 postawiła sobie za cel, by jako seria wyścigowa do 2030 r. być neutralną pod względem emisji CO2.

Czytaj też:
Ken Block znów to zrobił! Zobacz jego gymkhanę, tym razem pod napięciem
Czytaj też:
To auto może pojechać... 300 km/h. Audi RS 3 Performance Edition

Źródło: Audi Sport
 0

Czytaj także