Aby spełnić rygorystyczne normy Euro NCAP, dotyczące ochrony dorosłych pasażerów przed skutkami zderzeń, w nadwoziu Civica e:HEV zastosowano szereg wzmocnień strukturalnych, które zwiększają ogólne bezpieczeństwo bierne pojazdu. Obejmują one dodatkowe usztywnienia drzwi przednich i obramowań tylnych nadkoli, co poprawiło odporność na uderzenia z boku. Są one połączone przez usztywnienie, biegnące przez pełną szerokość pojazdu, które wzmacnia krawędź łączącą podłogę i kompozytową przegrodę. Dzięki temu ograniczono deformację w przypadku zderzenia czołowego lub zderzenia niesymetrycznego.
11 poduszek w 11 generacji
Poza mocniejszym i lepiej chroniącym pasażerów podwoziem, wszystkie wersje nowego Civica e:HEV mają w standardzie 11 poduszek powietrznych, w tym kolanowe poduszki powietrzne dla obu pasażerów z przodu, które ograniczają obrażenia podczas zderzeń czołowych, oraz boczne poduszki powietrzne chroniące wszystkich pasażerów. Po raz pierwszy zastosowano centralną poduszkę powietrzną z przodu, która zapobiega zderzeniu kierowcy z pasażerem podczas kolizji bocznej.
Ten poziom ochrony obejmuje wszystkich pasażerów nowego Civica e:HEV, nie tylko dorosłych. Samochód uzyskał również dobre wyniki w kategorii ochrony dzieci, dzięki zintegrowanym punktom mocowania ISOFIX, które są zgodne z najnowszymi europejskimi normami i-Size.
Civic 11 generacji dba również o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego oraz pieszych, czemu służą nowo zaprojektowane panele zabezpieczające belki przedniego zderzaka. Pochłaniają one energię uderzenia, zmniejszając ryzyko złamań nóg i uszkodzeń stawów kolanowych u pieszych w razie kolizji. Ochrona ta jest wzmocniona przez zastosowanie unoszącej się do góry pokrywy maski, wyłożonej od spodu wytłoczoną miękką strukturą. Ten niewidoczny element charakteryzuje się wysoką skutecznością pochłaniania energii, co w przypadku uderzenia pieszego głową w powierzchnię maski, znacznie zmniejsza ryzyko poważnych obrażeń.
Honda Sensing działa
Uzupełnieniem elementów bezpieczeństwa biernego w nowym Civicu e:HEV jest rozbudowany system Honda Sensing, obejmujący liczne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Zastosowano w nim nowe czujniki ultradźwiękowe, wykorzystujące odbicie fal dźwiękowych do wykrywania niemetalowych obiektów, takich jak szyby i ściany, znacznie pewniej i z większą dokładnością niż stosowany wcześniej radar wykorzystujący fale milimetrowe.
Nowy Civic e:HEV jest wyposażony w szerokokątną kamerę o kącie widzenia 100 stopni, która poprawia zdolność samochodu do wykrywania krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi, motocykli i rowerzystów. Ponadto nowy procesor o dużej szybkości przetwarzania danych usprawnia zarówno rozpoznawanie obiektów, jak i efektywność pracy oraz sterowanie systemem. Pojazd może więc wykrywać obiekty wcześniej i bardziej precyzyjnie, niż w starszych modelach, co dotyczy również pieszych w oświetlonym i w ciemnym otoczeniu.
Ostrzeżenie przed kolizją
W ramach rozbudowanego wachlarza rozwiązań Honda Sensing znajduje się ulepszony system ostrzegania przed kolizją czołową, którego zadaniem jest wykrywanie obecności pojazdów poprzedzających, a następnie ostrzeganie kierowcy o zbliżaniu się ze zbyt dużą prędkością za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych i wizualnych oraz drżenia, odczuwalnego na kierownicy. Jeśli prowadzący pojazd nie zareaguje, zostanie uruchomiony system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji, który automatycznie aplikuje lekkie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo lub siłę zderzenia czołowego. Jeśli system wykryje bezpośrednie zagrożenie kolizji, automatycznie hamuje z pełną siłą.
Czytaj też:
Honda Prelude może doczekać się następcy. Wiadomo, jaki otrzyma napędCzytaj też:
400 tys. kilometrów w jeden rok nową Hondą Civic. Japoński kompakt rekordzista