Tonale Plug-In Hybrid Q4. Alfa Romeo pokazuje ostatniego SUV-a z gamy

Tonale Plug-In Hybrid Q4. Alfa Romeo pokazuje ostatniego SUV-a z gamy

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4
Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Źródło: Stellantis
Alfa Romeo wprowadza na rynek Tonale Plug-In Hybrid Q4. Auto ma zasięg ponad 80 km w trybie w pełni elektrycznym.

Hybrydowy silnik Q4 typu plug-in dostarcza łączną moc 280 KM oraz posiada napęd na wszystkie koła Q4. W chwili premiery będzie dostępna ekskluzywna „Edycja Specjalna", oferująca bogate wyposażenie z zakresu funkcji technologicznych.

Tonale Plug-In Hybrid Q4 można zamówić w wersji wyposażenia Ti, która uwydatnia elegancję i wyrazisty charakter, oraz w wersji Veloce, pozwalającej uzyskać maksymalne osiągi i bardziej sportowy charakter.

Pojawienie się nowej Alfy Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 kończy proces wprowadzenia na rynek gamy Tonale – modelu, dzięki któremu marka wkroczyła do świata elektryfikacji. Nowa wersja jest topową wersją w gamie.

Silniki połączone

System hybrydowy łączy 4-cylindrowy, 1,3-litrowy turbodoładowany silnik MultiAir o mocy 180 KM, zestawiony z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, który napędza przednie koła, z silnikiem elektrycznym dostarczającym maksymalną szczytową moc 90kW i 250 Nm momentu obrotowego na tylną oś. 306-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,5 kWh zapewnia zasięg elektryczny ponad 80 km w cyklu miejskim i ponad 600 km łącznego zasięgu.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 wyposażona w napęd Q4 na wszystkie koła – napęd na przednią oś zapewnia silnik spalinowy, a napęd na tylne koła silnik elektryczny – gwarantuje typową dla Alfy Romeo przyjemność z jazdy oraz najwyższej klasy zwinność, lekkość i dynamikę jazdy.

Alfa Tonale Plug-In Hybrid Q4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i osiąga prędkość 135 km/h w trybie w pełni elektrycznym i 206 km/h w trybie hybrydowym. Wrażenie mocy osiąganej podczas przyspieszania dodatkowo wzmacnia system e-AWD: natychmiastowe wykorzystanie 100 proc. dostępnego momentu obrotowego silnika elektrycznego sprawia, że tylna oś reaguje od razu po naciśnięciu pedału przyspieszenia.

Czytaj też:
Dobra wiadomość dla kibiców F1. Robert Kubica wraca do bolidu
Czytaj też:
Dwie Alfy Romeo po zmianach. Giulia i Stelvio mają więcej, niż tylko nowe spojrzenie

Galeria:
Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4
Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także