Nowy Abarth 500e jest, jak zapewniają Włosi, nawet jeszcze bardziej „abarthowski” niż kiedykolwiek wcześniej. Łączy osiągi, moc elektryczną, styl i nowe, potężne brzmienie wydechu. Dzięki elektrycznej architekturze ma poprawiony rozkład masy, wyższy moment obrotowy i szerszy rozstaw osi.
Nastawienie na osiągi
Nowy Abarth 500e osiąga lepsze wyniki niż Abarth 695, jeśli chodzi o reakcję samochodu. W istocie, jest o 1 sekundę szybszy podczas jazdy miejskiej, co oznacza, że przyspiesza o 50 proc. szybciej w zakresie od 20 do 40 km/h niż jego odpowiednik z silnikiem benzynowym.
Nowy Abarth 500e jest również szybszy poza miastem, na przykład na ostrych zakrętach, gdzie w zakresie od 40 do 60 km/h osiąga prędkość docelową w zaledwie 1,5 sekundy, znacznie szybciej niż jego wersja benzynowa, która pozostaje w tyle o 15 metrów, osiągając 60 km/h sekundę później.
Wreszcie, na pustej drodze, w pełni elektryczny nowy Abarth 500e wykonuje manewr wyprzedzania szybciej niż jego wersja benzynowa, osiągając prędkość 100 km/h (zaczynając od 60 km/h), podczas, gdy jego odpowiednik z silnikiem benzynowym porusza się jeszcze z prędkością 91 km/h, z różnicą około 1 sekundy.
Nowy Abarth 500e jest wyposażony w akumulator o pojemności 42 kWh zestawiony z potężnym silnikiem elektrycznym, co przekłada się na moc 113,7 kW/155KM. Może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7 sekund.
Tryby jazdy: Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track
Dostępne są trzy tryby jazdy skoncentrowane w całości na osiągach – Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track.
-
Tryb Turismo umożliwia płynne przyspieszanie i zapewnia niższą moc (moc maksymalna 100kW zamiast 113kW, moment obrotowy 220Nm zamiast 235Nm) dla wydajnej jazdy.
-
Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego.
-
Tryb Scorpion Track jest przeznaczony dla kierowców poszukujących najwyższych osiągów.
Prędkość ładowania
Nowy Abarth 500e jest wyposażony w system szybkiego ładowania o mocy do 85kW. Przykładowo, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na potrzeby dziennego przebiegu (około 40 km), potrzeba mniej niż 5 minut, czyli mniej więcej tyle samo ile zajmuje wybranie kolejnego celu podróży. Jeśli właściciel się spieszy, funkcja szybkiego ładowania umożliwia naładowanie akumulatora do 80 proc. w 35 minut.
Elektryk, który „ryczy”
Dźwięk Abartha zawsze był synonimem hardcorowej zabawy i prawdziwych emocji – kluczowego i wyróżniającego markę elementu. Oprócz osiągów i odważnego stylu, nowy Abarth 500e jest jedynym małym samochodem, który zapewnia wrażenia dźwiękowe osobom pragnącym jeździć samochodem elektrycznym, nie rezygnując jednak ze słynnego i niepowtarzalnego „ryku” Abarth.
Przy każdym włączeniu lub wyłączeniu samochodu, system Key On-Off odtwarza w kabinie podkreślony przez rockowe gitary dźwięk, który przekazuje użytkownikowi te doznania, których można doświadczyć na pokładzie każdego Abartha. Nawet AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) ma do zaoferowania niezwykłą „melodię”, zmieniając wymuszone przepisami homologacyjnymi ograniczenie w dźwięk rozpoznawalny przez fanów marki spod znaku Skorpiona. Jest to „dźwięk”, który wyróżnia nowego Abartha 500e spośród innych samochodów elektrycznych.
Ponadto, nowy Abarth 500e jest pierwszym i jedynym samochodem miejskim, który może być wyposażony w generator dźwięku, specjalnie na życzenie klientów, którzy nie chcą rezygnować z sygnatury Abartha – czyli niepowtarzalnego „ryku” Abartha. Generator dźwięku towarzyszy pracy silnika, wiernie odtwarzając dźwięk silnika benzynowego Abartha.
Czytaj też:
Maserati porzuci „korpo”? Włosi chcą niezależnościCzytaj też:
12,5 mln aut zjechało z taśm w Tychach. Jest pełna lista modeli
Nowy Abarth 500e