Nowy Opel Astra Electric. W pełni elektryczny napęd w kompaktowym bestsellerze

Nowy Opel Astra Electric. W pełni elektryczny napęd w kompaktowym bestsellerze

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric Źródło: Stellantis
Producent z Rüsselsheim pokazał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka wprowadza także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze kombi niemieckiego producenta wyłącznie na prąd.

W przyszłości nabywcy Opla Astry będą mieli więcej opcji napędu do wyboru niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z błyskawicą w logo. Oprócz wersji spalinowych firma Opel oferuje Astrę i Astrę Sports Tourer jako hybrydy plug-in, w tym w nowej flagowej odmianie – Astra GSe. Wkrótce dołączy do nich w pełni elektryczna Astra Electric, na którą zamówienia można będzie składać od wiosny 2023 r.

Nowy Opel Astra Electric i Opel Astra Sports Tourer Electric chwalą się osiągami. Nowa Astra Electric ma silnik elektryczny, który rozwija moc 115 kW/156 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia. Ponadto o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można pędzić 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów (według WLTP). Nowa Astra Electric zużywa 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP). Dotyczy to zarówno odmiany pięciodrzwiowej, jak i kombi Sports Tourer. „Tankowanie” prądu do elektrycznej Astry odbywa się szybko. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Akumulator został ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie do 1553 litrów.

Stylistyka wnętrza i nadwozia

Ergonomiczne fotele Active Sport, z opcjonalną tapicerką z alcantary, zapewniają kierowcy i pasażerom Astry Electric charakterystyczny dla Opla komfort siedzenia. Fotele mają atest niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Kampania na rzecz zdrowych pleców).

Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Najnowsza generacja tego interfejsu człowiek-maszyna prezentuje wszystkie istotne dane, takie jak stan naładowania akumulatora czy zasięg, natomiast najważniejsze funkcje, w tym sterowanie klimatyzacją, można obsługiwać za dotknięciem przycisku. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Rozwiązania te podnoszą bezpieczeństwo, podobnie jak system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony ze 168 segmentów LED.

Stylistyka elektrycznej Astry obejmuje przedni pas Opel Vizor oraz usportowiony przedni zderzak montowany w każdej wersji wyposażenia. Standardowe są 18‑calowe obręcze kół ze szlifem diamentowym lub lakierowane w całości na czarno.

Czytaj też:
Nowy Opel Grandland GSe. Tym razem chodzi o osiągi
Czytaj też:
Są pierwsze zdjęcia sportowych modeli Opla: Astry i Astry Sports Tourer GSe
Czytaj też:
Hybrydowy Opel Astra stuningowany przez XS Carnight. Rocznicowa zabawka

Galeria:
Opel Astra Electric
Źródło: Stellantis
 1

Czytaj także