Najpotężniejsza Klasa S wszech czasów: Mercedes-AMG S 63 E Performance

Najpotężniejsza Klasa S wszech czasów: Mercedes-AMG S 63 E Performance

Mercedes-AMG S 63 E Performance
Mercedes-AMG S 63 E Performance Źródło: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG pokazał najmocniejszą Klasę S w historii. Limuzynę napędzają 4,0-litrowy silnik V8 z przodu i elektryczna jednostka przy tylnej osi. Łączna moc to 802 KM.

Mercedes-AMG S 63 E Performance to auto z hybrydowym napędem AMG E Performance. Łączy on 4,0-litrowy silnik AMG V8 biturbo ze specyficznym dla AMG hybrydowym zespołem napędowym i nowym etapem rozbudowy akumulatora AMG (HPB). Pojemność baterii wzrosła z 6,1 do 13,1 kWh. Pozwoliło to zwiększyć zasięg w trybie całkowicie elektrycznym do 33 km.

Dzięki mocy systemowej 802 KM i systemowemu momentowi obrotowemu 1430 Nm nowa limuzyna staje się najmocniejszą Klasą S w historii. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, a opcjonalna prędkość maksymalna to 290 km/h. Standardowo montowane układy, takie jak zawieszenie AMG Ride Control+, aktywna stabilizacja przechyłów AMG Active Ride Control oraz skrętna tylna oś, zapewniają równowagę pomiędzy dynamiką i komfortem jazdy.

Mercedes-AMG S 63 E Performance

Silnik elektryczny rozwija moc 140 kW (190 KM) i został umieszczony na tylnej osi, zintegrowany we wspólny moduł (EDU) z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Również wysokowydajny akumulator znajduje się z tyłu, nad tylną osią.

Decydującą zaletą takiej lokalizacji EDU jest ominięcie 9-biegowej skrzyni biegów, kołnierzowo połączonej z silnikiem V8. Umiejscowienie za przekładnią pozwala w pełni wykorzystać moment obrotowy obu jednostek napędowych – 1430 Nm systemowego momentu obrotowego to nowy klasowy rekord.

Mercedes-AMG S 63 E Performance

Siedem trybów jazdy AMG

Do tej techniki precyzyjnie dopasowano siedem dostępnych trybów jazdy AMG Dynamic Select: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery oraz Individual. Tryby jazdy regulują ważne parametry: reakcje napędu i skrzyni biegów, charakterystykę układu kierowniczego, amortyzację podwozia czy brzmienie. Od odpowiedniego trybu jazdy zależy również moc wsparcia ze strony silnika elektrycznego. Wyboru dokonuje się za pomocą centralnego wyświetlacza lub przycisków na kierownicy AMG. Jest coś, co łączy wszystkie tryby: szczytową moc silnika elektrycznego można wywołać za pomocą kickdownu. Haptyczny pedał gazu ma wyczuwalny punkt nacisku, który musi pokonać stopa kierowcy.

Mercedes-AMG S 63 E Performance

Aktywne mocowania silnika – po raz pierwszy w Klasie S

S 63 E Performance to jedyny model w swoim segmencie wyposażony w aktywne poduszki silnika. Łożyska te rozwiązują konflikt pomiędzy miękkim mocowaniem układu napędowego, które zwiększa komfort, a twardym połączeniem, zapewniającym optymalną dynamikę jazdy – mogą one bowiem bezstopniowo dostosowywać swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy. Czujniki samochodu monitorują sytuację na drodze oraz wynikające z niej drgania silnika i przekazują te informacje do jednostki sterującej, która kontroluje twardość aktywnych poduszek. Ich największą zaletą jest dalszy wzrost rozpiętości pomiędzy osiągami a komfortem.

Mercedes-AMG S 63 E Performance

Przekładnia AMG Speedshift MCT 9G

W przekładni AMG Speedshift MCT 9G mokre sprzęgło startowe zastępuje przemiennik (konwerter) momentu obrotowego. Takie rozwiązanie zmniejsza masę skrzyni, a dzięki mniejszej bezwładności optymalizuje reakcję na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza podczas gwałtownych zmian obciążenia. Oprogramowanie pozwala uzyskać krótkie czasy zmiany biegów, a w razie potrzeby umożliwia szybkie wielokrotne redukcje. Szczególnie emocjonujące wrażenia przy zmianie przełożeń zapewnia funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach jazdy Sport i Sport+. Dzięki zdefiniowanym interwencjom w układzie zapłonowym załączanie biegów odbywa się wtedy jeszcze szybciej niż w innych programach. Aby zawsze zagwarantować odpowiednią dynamikę, we wszystkich trybach ruszanie odbywa się z pierwszego biegu. Dostępna jest również funkcja Race Start, która zapewnia optymalne przyspieszenie podczas ruszania. W trybie manualnym przekładnia natychmiastowo i precyzyjnie reaguje na polecenia ręcznej zmiany biegów.

Mercedes-AMG S 63 E PerformanceCzytaj też:
Elektryczny kamper od Mercedesa-Benza. Wyposażenie imponuje, ale czy wystarczy zasięgu?
Czytaj też:
Znamy cennik wszystkich wariantów nowych Mercedesów Klasy A i B

Galeria:
Mercedes-AMG S 63 E Performance
Źródło: Mercedes-Benz
 0

Czytaj także