Opel Mokka Electric z większym zasięgiem i nową nazwą

Opel Mokka Electric z większym zasięgiem i nową nazwą

Opel Mokka-e
Opel Mokka-e Źródło:Opel
Opel Mokka‑e zmienia nazwę na Opel Mokka Electric. Najlepiej sprzedający się B‑SUV w październiku i listopadzie w Niemczech dostaje też mocniejszy i oszczędniejszy napęd.

W pełni elektryczny zdobywca Złotej Kierownicy 2021 będzie także dostępny z większym i mocniejszym akumulatorem. Pojemność 54 kWh zapewni kierowcom Mokki Electric zasięg do 406 zamiast dotychczasowych 338 kilometrów, czyli o 20 procent więcej.

Jednocześnie zużycie energii w czasie lokalnie bezemisyjnej jazdy zmniejsza się do 15,2 kWh/100 km (WLTP). Mokka Electric jest bardziej oszczędna. Ma 115 kW/156 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik elektryczny, stosowany również w nowym Oplu Astra Electric.

„Electric” zamiast dotychczasowego „e”

– Nowy przydomek ma podkreślić, że Opel Mokka oferuje więcej elektrycznych wrażeń za kierownicą. Mokka Electric z nowym elektrycznym napędem i większym akumulatorem jest teraz jeszcze mocniejsza, oszczędniejsza i po prostu lepsza. Na tym właśnie polega podejście Opla do dobrze przemyślanej „zielonej innowacyjności” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.

Mokka Electric w nowym wydaniu

SUV to nie tylko pierwszy Opel z nowym obliczem marki Opel Vizor, ale także pierwszy model, w którym zastosowano w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel. Jest to też pierwszy Opel od samego początku oferowany zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z silnikami spalinowymi. Klienci mający szeroki wybór najczęściej decydują się właśnie na elektryczność. W listopadzie aż 65 procent nabywców Mokki w Niemczech wybierało lokalnie bezemisyjną wersję z napędem w pełni elektrycznym.

Podobnie jak we wszystkich elektrycznych modelach Opla, również w Mokce Electric akumulator o pojemności 54 kWh został ulokowany w podwoziu. Dzięki temu nie zabiera miejsca w przedziale pasażerskim ani bagażowym oraz obniża środek ciężkości Mokki Electric. Moc 115 kW/156 KW i maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili uruchomienia silnika zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10 sekund. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 150 km/h.

Kilka trybów jazdy i ładowanie

W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Mokki Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport. W trybie Eco elektryczny SUV jest maksymalnie efektywny energetycznie, z korzyścią dla zasięgu. Dzięki najnowocześniejszemu systemowi hamowania rekuperacyjnego Mokka Electric może odzyskiwać energię w czasie zmniejszania prędkości lub hamowania. Silnik elektryczny zamienia wtedy pęd na elektryczność. Po włączeniu funkcji „B” intensywność rekuperacji i moment hamowania jeszcze się zwiększają. Ładowanie akumulatora 54 kWh do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Mokka Electric jest standardowo wyposażona w funkcję szybkiego ładowania. Oprócz ładowania prądem stałym użytkownik może korzystać także z trójfazowego gniazda prądu przemiennego. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW może pobierać prąd ze specjalnej naściennej stacji ładowania lub nawet ze zwykłego domowego gniazdka.

Czytaj też:
Zatrzymywanie prawa jazdy na 3 miesiące niezgodne z konstytucją!
Czytaj też:
Konfiskata auta za przekroczenie prędkości? Pojawiła się taka propozycja

Źródło: Stellantis