Dacia podsumowała miniony rok. W 2022 roku rumuńska marka, należąca do Renault, sprzedała w Polsce 20 739 samochodów osobowych. Udział w rynku wyniósł 4,9 proc., co jest wynikiem o 0,5 punktu procentowego lepszym w porównaniu z rokiem 2021. Dzięki temu Dacia zajęła ósmą pozycję na rynku samochodów osobowych. Marka zajęła ponadto 4 miejsce w sprzedaży aut klientom indywidualnym (8,5 proc. udziału w tym rynku).
Duster wciąż liderem
Najlepiej sprzedającym się samochodem z gamy Dacii pozostaje Duster, z wynikiem 10 960 wydanych egzemplarzy. Duster uplasował się na 2 miejscu w segmencie C-SUV, a wśród klientów indywidualnych jest liderem w segmencie. Duster był również na 4 miejscu wśród modeli najchętniej wybieranych przez klientów w Polsce.
Drugie miejsce przypadło w udziale Dacii Sandero – w 2022 roku w Polsce wydano 6 049 sztuk tego modelu. Sandero znalazło się na drugiej pozycji w segmencie wśród klientów indywidualnych oraz na trzeciej w całym segmencie B. Gama Dacii wzbogaciła się w zeszłym roku o nowy model, Dacię Jogger. W 2023 roku wydano klientom 2 081 sztuk tego modelu, co plasuje ją na 3 pozycji wśród najbardziej popularnych modeli marki.
LPG plus benzyna w jednym
Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 54 proc. sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym auta zasilane benzyną i autogazem w całej swojej gamie samochodów osobowych. Dwa na trzy samochody sprzedawane w Polsce klientom indywidualnym stanowią samochody z fabryczną instalacją LPG.
Dacia goni wyniki z 2019 roku
W minionym roku na świecie sprzedano 574 tysiące nowych samochodów marki Dacia, wobec 537 tysięcy w roku 2021. Sporo brakuje jednak do rekordowego 2019 roku, gdy klienci na całym świecie kupili 735 tysięcy samochodów marki Dacia. Kryzys na rynku motoryzacyjnym zapoczątkowany pandemią koronawirusa podciął sprzedaż, którą teraz producent stara się stopniowo odbudowywać. Firma pochwaliła się ponadto wynikami na rynku europejskim, gdzie w ubiegłym roku zanotowała wzrost sprzedaży o 15,4 proc., w sytuacji, gdy cały rynek zmalał o 4 proc. Marka w 2023 roku zajęła w Europie trzecią pozycję w sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym.
Czytaj też:
Nadjeżdża hybrydowa Dacia Jogger. Będzie oszczędna, ale raczej nie taniaCzytaj też:
Polski Car Of The Year 2023 wybrany. Wygrał samochód z Francji