Najpopularniejszy SUV świata w odmianie sportowej. Ekscytująca nowość od Japończyków

Najpopularniejszy SUV świata w odmianie sportowej. Ekscytująca nowość od Japończyków

Toyota RAV4 GR Sport
Toyota RAV4 GR Sport Źródło: Toyota
RAV4 to najnowszy model Toyoty, który otrzymuje wersję GR Sport. Sportowa stylistyka oraz wyposażenie zainspirowane zostały samochodami Toyota Gazoo Racing, wielokrotnego mistrza świata w rajdach i wyścigach. Zawieszenie zostało zmodyfikowane pod kątem pewnego prowadzenia podczas dynamicznej jazdy.

Najpopularniejszy SUV świata – Toyota RAV4 – otrzymuje nową wersję GR Sport o sportowej stylistyce, ze zmodyfikowanym zawieszeniem i topowym wyposażeniem. Wersja GR Sport została już wprowadzona do szerokiej gamy modeli Toyoty: Yarisa, Yarisa Cross, Toyoty C-HR i Corolli po terenowego pick-upa Hiluxa. Teraz dołącza do nich RAV4.

Stylistyka inspirowana sportowymi autami z linii GR

Wygląd SUV-a z napędem na cztery koła został podkreślony czarnymi nadkolami, poprawiającym aerodynamikę tylnym zderzakiem i czarnym lśniącym grillem z zarezerwowanym dla GR Sport wzorem kratki o trójwymiarowej strukturze. Ten sam wzór zastosowano na powiększonych oprawach świateł przeciwmgielnych i na tylnym zderzaku. Dolne części zderzaków są ozdobione ciemnoszarym, metalicznym wykończeniem. Na przednim grillu i drzwiach bagażnika umieszczono plakietki z logo GR.

Toyota RAV4 GR Sport

Specjalnie dla wersji GR Sport stworzono 19-calowe felgi aluminiowe z pięcioma podwójnymi ramionami, które zostały zaprojektowane z myślą o większej sztywności i mniejszej masie. Pokryte czarnym lśniącym lakierem obręcze zostały ozdobione drobnymi, jasnymi, prążkowanymi detalami wokół brzegów ramion, wykonanymi nową techniką precyzyjnego wycinania linii.

Zgodnie z biało-czerwono-czarną kolorystyką Toyota Gazoo Racing, którą łatwo zauważyć na rajdowych i wyścigowych samochodach marki, dostępne jest zarezerwowane dla wersji GR Sport połączenie lakieru Imperial Red z czarnym dachem. Gama kolorystyczna RAV4 GR Sport obejmuje pięć dwukolorowych kompozycji nadwozia – o wyboru obok czerwonego lakieru są także Platinum White Pearl, Misty Silver, Royal Grey i Elite Blue.

Wykończenie wnętrza w stylu GR Sport

Toyota RAV4 GR Sport

Utrzymane w czarnej tonacji wnętrze zostało wykończone detalami charakterystycznymi dla linii GR Sport. Czarna tapicerka z zamszu i skóry syntetycznej stabilizuje pozycję kierowcy i ułatwia prowadzenie. Srebrnoszare przeszycia kontrastują na siedzeniach, kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Zagłówki przednich siedzeń mają wytłoczone logo GR.

Stylistykę kabiny podkreślają ciemnoszare metaliczne detale na kierownicy, obudowach wlotów powietrza i wokół dźwigni zmiany biegów. Na kierownicy i dywanikach znajduje się logo GR.

Topowe wyposażenie

Toyota RAV4 GR Sport

GR Sport to najwyższa wersja wyposażenia RAV4. Obok systemów bezpieczeństwa i nowych multimediów oferuje w standardzie elektryczną regulację przednich foteli i nową wersję kamery 360 stopni, która wyświetla widok otoczenia samochodu oraz podłoża pod nim. Wersja GR Sport otrzymała też nową cyfrową kamerę cofania, która w porównaniu z poprzednim systemem analogowym zapewnia lepszą jakość obrazu.

Nowe cyfrowe zegary

Toyota RAV4 GR Sport

Digital Cockpit to cyfrowe zegary na dużym, 12,3-calowym ekranie TFT o wyraźnej grafice i możliwościach personalizacji ustawień. Do wyboru są cztery style – Casual, Smart, Sport i Tough, trzy layouty oraz inne opcje ustawień, dzięki czemu kierowca może wybrać najistotniejsze informacje prezentowane wraz z cyfrowym prędkościomierzem. Podświetlenie tła zmienia się automatycznie wraz z wybranym trybem jazdy.

Na ekranie wyodrębnione są trzy strefy. W środkowej części prezentowane są najczęściej używane informacje, takie jak wskaźniki systemów bezpieczeństwa czynnego. W poszczególnych sekcjach można ustawić wyświetlanie różnych danych, na przykład o ekonomii jazdy, o utworze odtwarzanym przez system audio czy informacje z inteligentnego tempomatu oraz dzięki części widget, kierowca może dopasować, co chce widzieć na ekranie.

Utwardzone zawieszenie

W ramach modyfikacji zawieszenia RAV4 GR Sport otrzymała sztywniejsze sprężyny i amortyzatory. Dzięki temu auto prowadzi się pewniej i stabilniej. Sztywność sprężyn wzrosła z 28 do 30 N/mm z przodu i z 40 do 46 N/mm z tyłu. Konfiguracja zawieszenia RAV4 wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu oraz podwójne wahacze z tyłu – jedne i drugie ze stabilizatorami.

Napęd hybrydowy czwartej generacji

RAV4 GR Sport korzysta z technologii hybrydowej czwartej generacji Toyoty. Napęd Hybrid Dynamic Force o łącznej mocy 222 KM (163 kW) pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Oparty jest na 4-cylindrowym benzynowym silniku 2,5 l. Silnik pracuje w cyklu Atkinsona. RAV4 GR Sport ma w standardzie inteligentny, elektryczny napęd na cztery koła AWD-i. Jest prostszy, mniejszy i lżejszy od mechanicznego napędu na cztery koła z wałem napędowym.

Czytaj też:
Najpopularniejszy SUV na świecie? To auto triumfuje już szósty raz z rzędu
Czytaj też:
Wybrano najbardziej niezawodne auta. Japończycy znowu triumfują

Źródło: Toyota