Jest nowy europejski lider kompaktowych SUV-ów. To auto bardzo popularne także w Polsce

Jest nowy europejski lider kompaktowych SUV-ów. To auto bardzo popularne także w Polsce

Nowy Hyundai Tucson
Nowy Hyundai Tucson Źródło: Hyundai
Hyundai Tucson był najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie kompaktowych SUV-ów w 2022 roku w Europie. Zarejestrowano 150 803 egzemplarzy tego średniej wielkości SUV-a Hyundaia.

Chociaż segment SUV-ów ma dzisiaj duże znaczenie w Europie, dopiero się rozwijał, gdy dwie dekady temu pojawił się Hyundai Tucson. Od swojej premiery w 2004 roku, światowy bestseller Hyundaia konsekwentnie przełamuje ten trend. Teraz, już jako czwarta generacja tego modelu, Tucson nadal cieszy się popularnością wśród europejskich klientów.

Według danych zebranych przez JATO Dynamics, globalnego dostawcę analiz biznesowych dla branży motoryzacyjnej, Tucson stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie kompaktowych SUV-ów w Europie w 2022 roku, w liczbie 150 803 zarejestrowanych egzemplarzy.

Chociaż europejski rynek nowych samochodów odnotował spadek rok do roku, sprzedaż Tucsona wzrosła o jeden procent w porównaniu z 2021 rokiem. Tak dobre wyniki sprzedaży sprawiły, że popularny średniej wielkości SUV Hyundaia zajął ósme miejsce wśród wszystkich samochodów sprzedawanych w regionie.

– Po kolejnym roku dobrej sprzedaży w Europie, Tucson poszedł o krok dalej, zdobywając szczyt bardzo konkurencyjnego segmentu kompaktowych SUV-ów. W połączeniu z przyciągającym wzrok designem i zorientowanymi na klienta rozwiązaniami technicznymi, sukces sprzedaży Tucsona pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczanie europejskim klientom wysokiej jakości produktów, które spełniają ich różnorodne wymagania związane ze stylem życia i przekraczają ich oczekiwania – powiedział Michael Cole, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Europe.

Popularny wszędzie w Europie

Tucson okazał się popularnym modelem w całej Europie w 2022 roku, szczególnie na największych rynkach Hyundaia. W Hiszpanii Tucson był najlepiej sprzedającym się modelem w 2022 roku, ze skumulowaną sprzedażą 21 985 sztuk. W Wielkiej Brytanii w 2022 roku Hyundai osiągnął największy w historii udział w rynku wynoszący 5,0 procent, osiągając liczbę 80 419 nowych aut zarejestrowanych w okresie 12 miesięcy. Spośród nich Tucson stanowił 27 839 rejestracji, czyli 35 procent ogólnej sprzedaży.

We Francji Tucson okazał się najpopularniejszym modelem Hyundaia w 2022 roku z prawie 18 000 rejestracji. Tymczasem był to także najlepiej sprzedający się samochód ogółem w Irlandii, osiągając wynik 6432 sprzedanych egzemplarzy.

Również w Polsce Tucson był najpopularniejszym modelem marki Hyundai w 2022 roku. Zarejestrowanych zostało 9 198 sztuk tego modelu, a jego udział w segmencie C-SUV wyniósł 9,2 proc.

Czytaj też:
Ranking niezawodności zdominował jeden producent samochodów. Głosowali konsumenci
Czytaj też:
Ford wstrzymuje dostawy swoich elektryków. Wykryto „problem z bateriami”

Źródło: Jato Dynamics