Na wielkie wydarzenie z okazji 100-lecia wytrzymałościowego klasyka fabryczny zespół werbuje zawodników z obu tych serii (WEC i IMSA WeatherTech SportsCar Championship). Czwarte Porsche 963 wystawi Hertz Team JOTA, ekipa klientów Porsche.
Porsche chce odnieść dwudzieste zwycięstwo w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W długodystansowym klasyku w dniach 10-11 czerwca fabryczny zespół Porsche Penske Motorsport wystawi w tym celu trzeci egzemplarz Porsche 963. Organizator Le Mans – ACO – dał zielone światło na udział dodatkowego hybrydowego prototypu o mocy około 500 kW (680 KM). Maszyna wystartuje w wyścigu z numerem startowym 75. W 2023 r. producent samochodów sportowych świętuje 75-lecie istnienia, a klasyk z Le Mans obchodzi swoje 100. urodziny.
Trzecie zespół = większe szanse
– Le Mans stanowi kulminacyjny punkt każdego sezonu wyścigów wytrzymałościowych – tym bardziej w tym roku, w świetle setnej rocznicy 24-godzinnego wyścigu – powiedział Thomas Laudenbach. wiceprezes ds. Porsche Motorsport. I dodał: – W naszym przypadku wszystko sprowadza się do maksymalizacji szans na odniesienie naszego dwudziestego zwycięstwa w generalnej klasyfikacji Le Mans, w 75 rocznicę marki Porsche. Dlatego wystawiamy trzeci samochód. Poprzednie edycje wyścigu pokazały, że dodatkowe maszyny często są czynnikiem, który ostatecznie przechyla szalę. Żeby znaleźć dowody, nie trzeba sięgać zbyt daleko w historię Porsche Motorsport: w 2015 r. trzecie Porsche 919 Hybrid przyniosło nam zwycięstwo w Le Mans.
– Chociaż decyzja o udziale w Le Mans z trzema samochodami zwiększa nasze szanse, stawia nas również przed ogromnymi wyzwaniami – powiedział Urs Kuratle, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. LMDh. – Musimy zebrać dodatkową załogę i wysłać jeden z samochodów IMSA do Francji i z powrotem. Co więcej, z powodu nieustannych wąskich gardeł w dostawach niektórych zespołów może szwankować zaopatrzenie w części.
Kilka międzynarodowych załóg
Obowiązki kierowców Porsche 963 z numerem 5 podzielą: Dane Cameron z USA, Michael Christensen z Danii i Francuz Frédéric Makowiecki. Za sterami bliźniaczego samochodu z numerem 6 zasiądą: Kévin Estre z Francji, Belg Laurens Vanthoor i trzykrotny zwycięzca Le Mans André Lotterer z Niemiec. Załogę samochodu nr 75 utworzą Felipe Nasr z Brazylii oraz dwaj zawodnicy, którzy również będą pochodzić z zespołu IMSA Porsche Penske Motorsport. Ich nazwiska zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Do obsadzenia 963 z numerem 38 ekipa klientów Hertz Team JOTA wyznaczyła kierowcę fabrycznego Antónia Félixa da Costę z Portugalii, Willa Stevensa z Wielkiej Brytanii i Yifeia Ye. Ten ostatni, kierowca wyścigowy z Chin, otrzymuje wsparcie od Porsche Motorsport Asia-Pacific.
24-godzinny wyścig Le Mans po raz pierwszy odbył się we Francji 100 lat temu. Dziewięćdziesiąta pierwsza edycja odbędzie się w dniach 10-11 czerwca. Walcząc o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, w nowej klasie hipersamochodów Porsche zmierzy się z takimi producentami jak Ferrari, Cadillac, Toyota i Peugeot.
Czytaj też:
To aplikacja dla tych, którzy kochają samą jazdę, a nie tylko dojechanie na miejsceCzytaj też:
Liczba aut elektrycznych do kupienia w polskich salonach przebiła psychologiczną barierę
Komentarze