Całkowicie nowy Hyundai Kona. Wersja w pełni elektryczna jest jedną z kilku

Całkowicie nowy Hyundai Kona. Wersja w pełni elektryczna jest jedną z kilku

Nowy Hyundai Kona
Nowy Hyundai Kona Źródło: Hyundai
Koncern Hyundai Motor Company ogłosił światową premierę modelu Kona nowej generacji. To jedno z najpopularniejszych aut segmencie B-SUV.

Kona drugiej generacji zapewnia szeroką gamę układów napędowych. Klienci mogą wybierać spośród wariantów: elektrycznego o standardowym oraz zwiększonym zasięgu (EV), hybrydowego (HEV) lub benzynowego (ICE), a także sportowych wersji N Line każdego z nich.

Hyundai Motor zdecydował się na niekonwencjonalny ruch i opracował najpierw elektryczny model Kona, zgodnie z ogłoszoną przez firmę w marcu 2022 r. strategią przyspieszonej elektryfikacji, wedle której do 2030 r. na rynku pojawi się 11 nowych pojazdów elektrycznych Hyundai.

Kona Electric ma wiodący w segmencie B-SUV zasięg, który szacowany jest na 490 km w cyklu WLTP. Samochód jest również wyposażony w elementy stylistyczne charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych, w tym schowki na bagaże, aktywne klapy powietrza, wewnętrzne i zewnętrzne gniazda Vehicle-to-Load (V2L), wyświetlacz przezierny (HUD), tryb jazdy i-PEDAL, system inteligentnej rekuperacji, Active Sound Design (e-ASD) i pakiet Eco.

W porównaniu z poprzednią generacją, nowa Kona posiada nowe proporcje przy zwiększonych gabarytach. Bazując na wariancie EV, jego długość wynosi teraz 4355 mm, czyli o 175 mm więcej niż poprzednia generacja z 2017 roku, a rozstaw osi wynosi 2660 mm, czyli o 60 mm więcej. Jej szerokość wynosi 1825 mm, czyli jest o 25 mm szersza, a wysokość jest o 20 mm wyższa i wynosi 1575 mm.

Hyundai poszedł pod prąd

W przypadku zupełnie nowego modelu Kona, Hyundai Motor odszedł od konwencjonalnego procesu projektowania od wersji benzynowej do elektrycznej i zastosował proces odwrotny, od wersji elektrycznej.

Wersje N Line mogą pochwalić się czarnymi lusterkami, sportowym spojlerem, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłem ze zderzakiem podkreślającym niższą sylwetkę, podwójnymi rurami wydechowymi i srebrnymi listwami progowymi.

Kona Electric oferuje więcej funkcji poprawiających komfort. Wstępne kondycjonowanie akumulatora zapewnia bezpieczne ładowanie i poprawia zasięg w zimie, a system zapobiegający zamarzaniu portu ładowania umożliwia użytkownikowi otwarcie drzwiczek w temperaturze nawet minus 30 stopni. Nowa lampka na drzwiach portu ładowania zapewnia widoczność w nocy.

Nowy rodzaj systemów

Dla większej wygody model Kona można zamykać, otwierać i uruchamiać za pomocą cyfrowego kluczyka, wykorzystując komunikację bliskiego zasięgu (NFC) w smartfonach lub inteligentnych zegarkach, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Wewnątrz dwa panoramiczne ekrany o przekątnej 12,3 cala są zintegrowane z systemem nawigacji i multimediów, aby zapewnić kierowcom cyfrowe wrażenia.

Nowa Kona będzie pierwszym modelem Hyundai, w którym zastosowano nowy system nawigacji samochodowej (ccNC). Podczas parkowania system kamer 360 stopni (SVM) wyświetla pojazd z różnych punktów widzenia, zapewniając bezpieczne i łatwe parkowanie, a wydajne, szerokokątne reflektory LED oświetlają drogę.

Czytaj też:
Jest nowy europejski lider kompaktowych SUV-ów. To auto bardzo popularne także w Polsce
Czytaj też:
Wybrano najbardziej niezawodne auta. Japończycy znowu triumfują

Galeria:
Nowy Hyundai Kona
Źródło: Hyundai