Maserati powraca do rywalizacji w mistrzostwach GT z nowym autem

Maserati powraca do rywalizacji w mistrzostwach GT z nowym autem

Maserati GT2
Maserati GT2 Źródło: Maserati
Maserati wraca do gry. Nowy wyczynowy samochód GT2 zaliczył właśnie swój torowy debiut na Autodromo Varano de’ Melegari. Występ na torze w Parmie stanowi zapowiedź serii wydarzeń poprzedzających pierwszy oficjalny start maszyny, który nastąpi pod koniec czerwca w Belgii – w 24-godzinnym maratonie na Spa.

Maserati wraca do występów marki w mistrzostwach GT. W roli głównej pojawi się samochód GT2.

Maserati GT2, opracowane i zaprojektowane przez inżynierów Maserati we współpracy z Centro Stile Maserati, z myślą o uzyskaniu typowych dla marki standardów estetycznych, dziedziczy z seryjnej wersji silnik Nettuno V6 o mocy 463 kW (630 KM).

Maserati GT2

Jego specyfikacje techniczne obejmują zupełnie nową, opatentowaną technikę MTC (Maserati Twin Combustion), która wywodzi się z silników F1, ultralekki monokok z włókna węglowego – rozwiązanie zapewniające dobry stosunek masy do mocy, a także lekkie, kompozytowe nadwozie, które do maksimum wykorzystuje elementy aerodynamiki do poprawy w obszarze pionowych obciążeń, a jednocześnie zapewnia najlepszą efektywność pod względem oporu.

GT2. Właściwa aerodynamika i elektryczne wspomaganie

Wiele uwagi poświęcono opracowaniu prawidłowego wyważenia obciążenia aerodynamicznego – spód samochód zaprojektowano z myślą o wzorowej synergii z przednim splitterem i regulowanym tylnym spojlerem. Panele nadwozia z możliwością błyskawicznego demontażu pozwalają na szybką wymianę komponentów, a podwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną oraz zginającą.

Maserati GT2

Wspomaganie kierownicy jest realizowane w pełni elektrycznie. Wszystkie elementy zawieszenia to specyficzne komponenty wyścigowe – zarówno z przodu, jak i z tyłu znajdą się regulowane amortyzatory oraz regulowane stabilizatory. To samo dotyczy elektroniki. Sześciobiegowa sekwencyjna wyścigowa przekładnia oraz łopatki do zmiany przełożeń przy kierownicy i elektryczny, obrotowy wybierak budzą emocje.

Wykonana z włókna węglowego deska rozdzielcza oraz zintegrowany 10-calowy wyświetlacz tworzą intuicyjną w obsłudze kabinę, która łączy się z nadwoziem z opcją malowania oraz barw charakterystycznych dla Maserati Corse.

Andrea Bertolini, kierowca testowy Maserati, powiedział: – Pierwsze kilka dni to zawsze wyjątkowy czas – tym bardziej dla mnie, bo miałem szczęście doprowadzić Maserati do sukcesu w Mistrzostwach Świata GT1, w których zdobyłem cztery tytuły. Teraz wracamy na tor z kolejnym wspaniałym samochodem. Odbyliśmy wiele przejazdów testowych, a pierwsze opinie są pozytywne. Powrót za kierownicę maszyny GT jest naprawdę ekscytujący i widać, że wszyscy zaangażowani są zmotywowani i bardzo entuzjastyczni. Skupiamy się na opracowaniu produktu, który nie tylko wyróżnia się na tle konkurencji, ale jest też idealnym samochodem dla naszych kierowców. W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy na symulatorze. Teraz wszystko się materializuje – i to w najlepszym wydaniu. Przed nami seria intensywnych dni testowych, które przygotują nas do powrotu na tory.

Czytaj też:
Tragiczny wypadek Polaków w Belgii. Maserati rozpadło się na pół
Czytaj też:
Nadjeżdża nowe Maserati Quattroporte. Żegnaj, dźwięku V8

Źródło: Maserati