Polski rząd jest przeciwny normie Euro 7. Potwierdził to minister infrastruktury

Polski rząd jest przeciwny normie Euro 7. Potwierdził to minister infrastruktury

rura wydechowa (zdj. ilustracyjne)
rura wydechowa (zdj. ilustracyjne) Źródło: Fotolia / WS-Design
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk udzielił wywiadu Polskiej Agencji Prasowej, w którym stwierdził, że polski rząd nie zgadza się na normę emisji Euro 7.

Jak czytamy, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział PAP: – Nie ma zgody na proponowaną przez Komisję Europejską normę Euro 7. Jej przyjęcie spowodowałoby ogromne zwiększenie kosztów produkcji samochodów osobowych i ciężarowych. Będziemy robić wszystko, aby ta propozycja nie weszła w życie.

Przypomnijmy, że (jak pisze IBRM Samar), proponowana norma Euro 7, nad którą kraje UE i Parlament Europejski rozpoczną negocjacje jeszcze w 2023 roku, znacznie zaostrzy limity emisji pojazdów. PAP pisze, że minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w Strasburgu spotkał się w tej sprawie z ministrami transportu: Czech (zorganizowały spotkanie), Niemiec, Włoch oraz zdalnie z ministrami Słowacji, Rumunii, Węgier i Portugalii.

Nie ma zgody Polski

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział PAP: – Jesteśmy zaniepokojeni propozycją nowej normy Euro 7, która jest pochodną bardzo wysokich ambicji unijnych urzędników i grup w PE, które forsują rozwiązania nieprzystające do rzeczywistości. To zostało potwierdzone na spotkaniu w Strasburgu. Nie ma zgody na proponowaną normę Euro 7. Oczekujemy urealnienia projektowanego rozporządzenia. Aktualnie proponowane terminy nie są możliwe do dotrzymania.

Liczą się koszty

Urzędnik argumentował, że wraz z normą Euro 7 doszłoby do radykalnego zwiększenia kosztów produkcji samochodów osobowych i ciężarówek. – Jednocześnie spowoduje to spowolnienie badań nad rozwiązaniami technicznymi dotyczącymi pojazdów bezemisyjnych. Przypomnę, że promowana norma Euro 7 dotyczy samochodów emisyjnych. Przyjęcie jej doprowadzi do ogromnego zwiększenia kosztów produkcji samochodów osobowych i ciężarowych – powiedział PAP szef resortu infrastruktury.

Czytaj też:
Wraca Dieselgate: Sąd cofnął Volkswagenowi homologację kluczowego silnika
Czytaj też:
Bunt w motoryzacji? Szef Stellantisa ostro krytykuje normę Euro 7
Czytaj też:
Producenci samochodów bardzo krytycznie o nowej normie Euro 7