Volkswagen wraca do korzeni i pokazuje elektryka „dla ludu”, za mniej niż 25 tys. euro

Volkswagen wraca do korzeni i pokazuje elektryka „dla ludu”, za mniej niż 25 tys. euro

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all Źródło:Volkswagen
Volkswagen zaskoczył świat pokazując prototyp ID. 2all – elektrycznego auta z ceną wyjściową poniżej 25 tys. euro.

Marka Volkswagen postanowiła poszerzyć rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all to prototyp Volkswagena z napędem elektrycznym w cenie poniżej 25 tys. euro. Najważniejsze cechy samochodu to napęd na przednie koła, zasięg do 450 kilometrów, innowacyjne funkcje, takie jak Travel Assist, reflektory matrycowe IQ.LIGHT czy planer podróży. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.

– Błyskawicznie i radykalnie przekształcamy Volkswagena. ID. 2all pokazuje, dokąd chcemy zaprowadzić markę: chcemy być blisko klienta, oferować auta wyposażone w topowe technologie i opakowane w fantastyczny design. Transformację realizujemy w szybkim tempie, aby elektromobilność była dostępna masowo – powiedział Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku. Celem jest cena bazowej wersji na poziomie poniżej 25 tys. euro.

ID. 2all opiera się na najnowszym wcieleniu znanej z innych modeli rodziny ID. platformy MEB. Źródłem napędu jest silnik o mocy 226 KM, a prognozowany zasięg wg WLTP wynosi do 450 kilometrów.

Stylistyka nadwozia: dynamiczny kształt słupka C

Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID. 2all jest pierwszym Volkswagenem z nową interpretacją tego elementu. Z kolei we wnętrzu zastosowano tworzywa wysokiej jakości. System inforozrywki ma bardzo proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją steruje się przy pomocy oddzielnego panelu. Pojemność bagażnika wynosi 490-1330 litrów, co jest wartością lepszą niż w pojazdach wyższych klas.

Dziesięć nowych modeli elektrycznych do 2026 r.

Wersja produkcyjna ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7, następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV.

Ładowanie do 80 procent w mniej niż 20 minut

Jak twierdzi Volkswagen, ID. 2all ma bardzo wydajny napęd. Silnik elektryczny o mocy 226 KM jest umieszczony w przedniej osi, którą napędza. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund.

Na stacjach szybkiego ładowania DC akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut. W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym akumulator jest ładowany z mocą do 11 kW.

Czytaj też:
Grupa Volkswagen zapowiedziała gigantyczne inwestycje. Tak dużo nikt jeszcze nie planował wydać
Czytaj też:
Grupa Volkswagen obiecuje potężną ofensywę w tym roku. Liczy na wielką zmianę

Galeria:
Volkswagen ID. 2all
Źródło: Volkswagen