Stylistyka Citroëna ë-C4 X i C4 X nawiązuje do większego modelu – Citroëna C5 X. Design samochodu wyłamuje się z tradycyjnych definicji nadwozia i proponuje klientom innowacyjną alternatywę. Łączy sylwetkę fastbacka z wyglądem SUV-a oraz przestronnym wnętrzem sedana. Nowe modele ze swoją długością nadwozia 4,6 m wpisują się w gamę marki pomiędzy hatchbacka C4 o długości 4,36 m i Citroena C5 X, który ma długość 4,8 m. Rozstaw osi 2,67 m jest taki sam jak w hatchbacku C4. Obie wersje są opracowane na platformie CMP.
Nowa generacja systemu rozrywki i silniki spalinowe
Nowe Citroëny ë-C4 X i C4 X są wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji, który po raz pierwszy pojawił się w Citroënie C5 X. Składa się na niego m.in. ekran HD 10 cali, który można w pełni spersonalizować. Dla większego komfortu i bezpieczeństwa dostępny jest też pakiet Citroën Connect, który uzupełnia funkcjonalności systemu My Citroën Drive Plus.
Citroën C4 X jest dostępny z silnikami spalinowymi:
-
PureTech 100 Stop&Start Euro 6.4 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów,
-
PureTech 130 Stop&Start Euro 6.4 z automatyczną skrzynią biegów EAT8,
-
BlueHDi 130 Stop&Start Euro 6.4 z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Elektryk z 360km zasięgu
Citroën ë-C4 X jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM). Zasięg elektrycznego ë-C4 X wynosi do 360 km w cyklu WLTP. Oferuje on również możliwość szybkiego doładowania akumulatora i zwiększenia zasięgu o 100 km w ciągu 10 minut za pomocą ładowarki 100 kW DC.
Citroëny ë-C4 X i C4 X pojawiają się już w polskich salonach. Zainteresowani jazdą testową nowym modelem mogą już umawiać ją u dealerów marki.
Czytaj też:
Bunt w motoryzacji? Szef Stellantisa ostro krytykuje normę Euro 7Czytaj też:
Kobiety wybrały swoje auto roku. Women’s World Car of the Year 2023 dla Koreańczyków