Seat zamierza rozwijać Cuprę. To ta marka odnosi niesamowite sukcesy

Seat zamierza rozwijać Cuprę. To ta marka odnosi niesamowite sukcesy

Cupra Formentor VZ5 Taiga Grey
Cupra Formentor VZ5 Taiga GreyŹródło:Cupra
Podczas corocznej konferencji prasowej Seat przedstawił wyniki za rok 2022 oraz ujawnił plany związane z rozwojem firmy. Głównym celem na przyszłość jest rozbudowa gamy produktowej marki Cupra.

W ubiegłym roku przychody Seata wzrosły o 14 proc. – z 9,3 mld euro do 10,5 mld euro, osiągając tym samym drugi najwyższy poziom przychodów w 73-letniej historii firmy. Lepszy pod tym względem był tylko rekordowy rok 2019. Zysk netto wyniósł w ubiegłym roku 68 mln euro wobec 256 mln euro straty w roku poprzednim. – Naszym priorytetem było skupienie się na marce Cupra, wprowadzenie nowego planu redukcji kosztów i przekształcenie sposobu pracy, co było niezbędne dla zapewnienia długoterminowej stabilności firmy – stwierdził Wayne Griffiths, dyrektor generalny Seata.

Cupra się spodobała

Jak czytamy, Cupra nadal będzie oczkiem w głowie producenta z Katalonii, bo to m.in. dzięki zwiększeniu sprzedaży aut tej marki w ubiegłym roku sytuacja firmy poprawiła się. Widać to już po tegorocznych wynikach sprzedaży. Podczas gdy w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku dostawy samochodów marki Seat wzrosły o 12 proc., marka Cupra odnotowała wykładniczy wzrost o 75 proc. Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że Cupra ma stać się jedną ze 100 najlepszych globalnych marek motoryzacyjnych do 2030 roku. Już w 2023 r. producent planuje otwarcie nowych salonów pokazowych Cupra Studio w Berlinie, Madrycie, Manchesterze i Paryżu. Hiszpański producent rozważa także wejście na rynek Ameryki Północnej. Ponadto, w 2023 roku firma planuje zatrudnić 500 nowych osobistych doradców klienta, czyli tzw. Cupra Masterów, aby zwiększyć ich całkowitą liczbę do 2 tysięcy na całym świecie.

Nowe modele od 2024 roku

Seat przygotowuje się także do największej ofensywy produktowej, która rozpocznie się w 2024 roku wraz z wprowadzeniem na rynek modeli Cupra Tavascan i Cupra Terramar, a następnie w 2025 roku – auta pod nazwą Cupra Urban Rebel. Nowe modele mają pozwolić wejść Cuprze do nowych segmentów – i jak podkreśla producent – podbić światowe rynki oraz osiągnąć średnioterminowy cel sprzedaży w wysokości 500 tys. samochodów rocznie.

Czytaj też:
Cupra Leon teraz z nowym silnikiem i automatem DSG
Czytaj też:
Nowa oferta dla tych, którzy nie chcą leasingu i kredytu. Seaty i Cupry w najmie długoterminowym

Źródło: Seat