Jak czytamy w informacji niemieckiego producenta, Cayenne stanie się czwartą linią modelową Porsche z całkowicie elektrycznym układem napędowym po liniach Taycan (od 2019 r.), Macan (od 2024 r.) oraz 718 (połowa dekady). Na drugą połowę dekady producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen zapowiedział już kolejnego w pełni elektrycznego SUV-a, pozycjonowanego powyżej Cayenne. Model ten będzie wytwarzany w fabryce Porsche w Lipsku.
– W ostatnich latach fabryka w Bratysławie wykonała znakomitą pracę i otrzymała szereg nagród. Przyszłe Cayenne zostanie pierwszym produkowanym tam SUV-em z napędem całkowicie elektrycznym. Jestem pewien, że tamtejszy zespół będzie skrupulatnie przygotowany i kiedy nadejdzie właściwy czas, poprowadzi nową generację na linię startu z charakterystyczną dla Porsche jakością – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche ds. produkcji i logistyki.
20 lat Cayenne
Porsche Cayenne jest na rynku od 20 lat. W swoim jubileuszowym roku produkcji – 2022 – zanotowało największy popyt spośród wszystkich linii modelowych Porsche, z wynikiem 95 604 dostarczonych egzemplarzy. Od chwili debiutu w 2002 r. Cayenne jest ściśle związane z Bratysławą. Na początku polakierowane nadwozia wysyłano stamtąd do Lipska. Wraz z premierą trzeciej generacji SUV-a (w 2017 r.) jego produkcję w całości przeniesiono na Słowację. Od tamtej pory bratysławskie zakłady wytwarzają egzemplarze z silnikami spalinowymi oraz hybrydowymi zespołami napędowymi typu plug-in.
Bardziej wszechstronne auto
Obecnie słowacka fabryka przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji nowego, gruntownie zmodernizowanego Cayenne. Trzecia generacja SUV-a Porsche, wprowadzona na rynek w 2017 r., zostanie znacznie unowocześniona – przejdzie daleko idące zmiany w obszarach układu napędowego, podwozia, designu, wyposażenia i łączności. Oprócz aktualizacji oferty napędów z silnikami spalinowymi oraz hybrydowymi, inżynierowie z centrum rozwoju Porsche w Weissach dokonali poważnych modernizacji w podwoziu Cayenne. Celem było uzyskanie większej rozpiętości pomiędzy typowymi dla Porsche osiągami na asfalcie, komfortem na długich trasach oraz możliwościami terenowymi.
Czytaj też:
Rekordowe wyniki Porsche. A w planach m.in. auto „bogatsze” niż CayenneCzytaj też:
Volkswagen wysyła Porsche na giełdę. Liczy na 75 miliardów euro