Ariya Engage 2WD, występująca z obiema wersjami akumulatora – 63 kWh i 87 kWh, będzie oferowana w niższej cenie. Ma zachęcić klientów do skorzystania z dotacji i dopłat do zakupu samochodu elektrycznego przyznawanych na niektórych rynkach europejskich.
Z kolei Evolve+ jest nową, najwyższą wersją wyposażenia z napędem na cztery koła. Dysponuje największą mocą w całej gamie modelu (290 kW) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy; czyli o 0,6 sekundy krócej niż podstawowa wersja e‑4ORCE.
– Analizując oczekiwania rynku, zorientowaliśmy się, że jest miejsce na poszerzenie oferty Nissana Ariya w obu kierunkach. Zarówno nowa wersja podstawowa, jak i najwyższa w gamie, są dobrze wyposażone pod kątem zróżnicowanych potrzeb klientów. W ten sposób ułatwiamy dostęp do elektrycznej motoryzacji – powiedział Leon Dorssers, starszy wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w regionie AMIEO Nissana (region Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii).
Ariya Engage 2WD: bardziej dostępna
Ariya Engage 2WD 63 kWh oferuje zasięg do 404 km. Klienci, którzy wybiorą Nissana Ariya Engage z akumulatorem 87 kWh, będą mogli przejechać na jednym ładowaniu do 536 km. Moc silnika w tym samochodzie wynosi 178 kW, a moment obrotowy 300 Nm.
Wyposażenie zewnętrzne obejmuje między innymi charakterystyczne światła do jazdy dziennej, reflektory główne Full LED z asystentem świateł drogowych, tylne lampy przeciwmgielne LED, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka, system inteligentnego kluczyka I-Key oraz 19‑calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z aerodynamicznymi nakładkami. Opcjonalnie dostępny jest pakiet Design zawierający przyciemniane tylne szyby oraz przednie lampy przeciwmgielne LED.
W Nissanie Ariya Engage zastosowano także monolityczny wyświetlacz z dwoma 12‑calowymi ekranami TFT, system inforozrywki NissanConnect z wbudowaną nawigacją oraz możliwością bezprzewodowego podłączenia Apple CarPlay, elektrycznie sterowane szyby boczne z funkcją pełnego otwarcia/zamknięcia jednym naciśnięciem przycisku, przednie fotele z manualną regulacją w sześciu kierunkach oraz możliwość wyboru trybu jazdy.
Evolve+: Nissan Ariya z górnej półki
Na drugim biegunie oferty Nissana plasuje się Ariya Evolve+, która pod względem mocy i przyspieszenia przewyższa dotychczasowy najwyższy wariant Evolve e-4ORCE AWD. Najnowsza wersja rozwija 600 Nm momentu obrotowego i 290 kW mocy, a więc wyraźnie więcej niż dotychczasowe 225 kW. Nissan Ariya w wersji Evolve+ przyspiesza do 100 km/h w niewiele ponad 5 sekund.
Oprócz wszystkich elementów wyposażenia i akcesoriów Evolve – takich jak panoramiczny rozsuwany dach, inteligentne lusterko wsteczne, wyświetlacz przezierny, elektryczna regulacja konsoli centralnej i kierownicy, 10‑głośnikowy system audio Bose oraz przednie fotele z funkcją wentylacji – Evolve+ ma również 20‑calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z aerodynamicznymi osłonami oraz wysokiej klasy skórzaną tapicerkę Nappa Blue.
Nowe wersje Nissana Ariya w Polsce
Na większości europejskich rynków, w tym w Polsce, nowe wersje Nissana Ariya można zamawiać od 3 kwietnia. Elektrycznego crossovera Ariya w wersji Engage 2WD z akumulatorem 63 kWh klienci w naszym kraju będą mogli kupić za 219 900 zł, natomiast w opcji z większym akumulatorem cena samochodu wynosi 244 200 zł. Za wersję Evolve + z napędem na cztery koła trzeba będzie zapłacić 339 900 zł.
Produkcja nowych wersji rusza od lipca, a pierwsze dostawy planowane są na październik.
Czytaj też:
Mitsubishi szykuje największą ofensywę w historii. 16 nowych modeli w 3 lataCzytaj też:
Nowe Renault Espace. Teraz to SUV, a nie minivan