Debiut nowego Volkswagena ID.7. Znamy coraz więcej szczegółów

Debiut nowego Volkswagena ID.7. Znamy coraz więcej szczegółów

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 Źródło:Volkswagen
Przyszły flagowy model z rodziny ID. będzie oferowany w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Auto będzie dysponować zasięgiem do 700 km. Znamy coraz więcej szczegółów na jego temat.

Grupa Volkswagen rozpoczęła odliczanie do premiery nowego Volkswagena ID.7: światowa premiera elektrycznego, flagowego modelu rodziny ID. odbędzie się w poniedziałek, 17 kwietnia.

Na ponad tydzień przed tą datą Volkswagen podaje kolejne szczegóły dotyczące napędu, układu jezdnego i funkcji poprawiających komfort jazdy. Nowy ID.7, który został zaprojektowany jako auto do jazdy na długich dystansach, wzmocni ofertę marki w klasie wyższej średniej w Europie, Chinach i Ameryce Północnej.

ID.7 to kluczowy model

Volkswagen planuje do 2030 roku zwiększyć udział modeli elektrycznych w swojej sprzedaży w Europie do 80 proc. Nowy ID.7 jest ważnym autem na tej drodze, ponieważ jego wprowadzenie na rynek europejski planowane jest przed końcem 2023 roku.

Zakamuflowane egzemplarze ID.7 przechodzą ostatnie testy w okolicach Alicante w Hiszpanii. – W modelu ID.7 w większym stopniu wykorzystaliśmy potencjał platformy MEB. Zastosowaliśmy także nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik elektryczny. Ponadto dopracowaliśmy zawieszenie, dzięki czemu mogliśmy zwiększyć komfort jazdy. Połączenie układu napędowego, komfortowego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że ID.7 jest idealną limuzyną na dalekie podróże – mówi Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za rozwój.

Nowy napęd do ID.7

ID.7 jest pierwszym modelem opartym na platformie MEB, w którym wykorzystano nowy napęd. To najmocniejszy i dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik elektryczny w rodzinie ID. Nosi on oznaczenie APP550 i został opracowany przez Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.

Układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii: w zależności od wielkości akumulatora prognozowany jest zasięg WLTP do 700 kilometrów i moc ładowania do 200 kW.

Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC i menedżer dynamiki jazdy zostały znacząco ulepszone. Wybór trybu jazdy pozwala dopasować pracę podwozia do indywidualnych upodobań – od komfortowego po zawieszenie o sportowym charakterze. Wraz z nowym, progresywnym układem kierowniczym systemy te zapewniają maksymalną stabilność.

Uproszczona obsługa i 15-calowy ekran

Volkswagen informuje, że wnętrze oferuje sporo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Kokpit został całkowicie przeprojektowany, wszystkie niezbędne informacje i ostrzeżenia są wyświetlane na wyświetlaczu za kierownicą. Inne ważne informacje kierowca otrzymuje za pośrednictwem standardowego wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Sercem systemu jest wyświetlacz inforozrywki, który ma standardowo przekątną 15 cali, a jego obsługa została uproszczona. Na przykład obsługa klimatyzacji jest teraz znacznie łatwiej dostepna – to reakcja marki na sygnały od użytkowników. Komfort obsługi zwiększają także konfigurowalne przyciski bezpośredniego dostępu.

Nowe fotele do limuzyny

Volkswagen opracował dla ID.7 nowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu. W zależności od wersji oferują one do 14 kierunków elektrycznej regulacji. Mają one także zaprojektowaną zupełnie na nowo funkcję masażu. Oprócz indywidualnych ustawień kierowca i pasażer z przodu mogą wybrać tryb automatyczny – w tym przypadku czujniki temperatury i wilgoci w fotelach rozpoznają zapotrzebowanie na chłodzenie i/lub ogrzewanie i odpowiednio sterują ustawieniami.

Czytaj też:
Nie będzie nowego Volkswagena Golfa z silnikiem spalinowym?
Czytaj też:
Jest polski cennik nowego Volkswagena Amaroka

Galeria:
Volkswagen ID.7
Źródło: Volkswagen