Takiej wersji Toyota Hilux jeszcze nie miała. Sportowy kolos wygląda bardzo agresywnie

Takiej wersji Toyota Hilux jeszcze nie miała. Sportowy kolos wygląda bardzo agresywnie

Toyota Hilux GR Sport
Toyota Hilux GR Sport Źródło:Toyota
GR Sport to najwyższa wersja wyposażenia Hiluxa, o udoskonalonych właściwościach jezdnych i specjalnych elementach stylistycznych linii. To co najbardziej ją wyróżnia, to modyfikacje zwiększające możliwości w terenie.

Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Dodatkowo w przednim zawieszeniu zastosowano usztywnione sprężyny śrubowe. Wzmocnione zawieszenie dodatkowo stabilizuje nadwozie, ogranicza przechyły i zwiększa przyczepność. Podwozie zostało zabezpieczone aluminiowymi osłonami silnika oraz tylnego mostu. Aby modyfikacje były widoczne z zewnątrz, sprężyny, amortyzatory i osłony zostały polakierowane na czerwono.

Terenówka z paką

Aktualna Toyota Hilux ósmej generacji została zaprojektowana od początku na nowej, sztywniejszej platformie ramowej. Konstrukcja auta zapewnia lepsze możliwości w terenie oraz większy komfort jazdy. Auto wyposażono w dołączany napęd 4x4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD). Prześwit auta wynosi maksymalnie 293 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni. Samochód może bezpiecznie przejechać przez wodę o głębokości 70 cm i podjechać pod wzniesienie pod kątem 42 stopni. Auto ma wzmocnioną skrzynię ładunkową i może przewozić do 1000 kg ładunku oraz pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Wyposażenie wersji GR Sport zawiera wiele akcesoriów zwiększających praktyczność auta i ułatwiających korzystanie z niego w terenie. 17-calowe aluminiowe koła z dwukolorowym wykończeniem otrzymały opony All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17. Auto ma też stopnie boczne i specjalny czarny spojler nad skrzynią ładunkową, którą zabezpieczono ochronną wykładziną i ręcznie sterowaną roletą.

204 KM w podstawie

Hilux GR Sport to auto z podwójną kabiną i napędem 4x4 w standardzie. Auto otrzymało mocniejszy, 2,8-litrowy silnik D-4D o mocy 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną i rozpędza auto od 0 do 100 km w 10,7 s, a jego zużycie paliwa wynosi od 9,2 l/100 km. Hilux GR Sport jest dostępny w salonach Toyoty od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).

Czytaj też:
Polacy kupują coraz więcej aut. Kolejny miesiąc na plusie
Czytaj też:
Nową Toyotę Prius można już rezerwować. Na pierwszych klientów czekają bonusy

Galeria:
Toyota Hilux GR Sport
Źródło: Toyota