Hyundai wprowadza do sprzedaży nowego i10. Tanio to już było

Hyundai wprowadza do sprzedaży nowego i10. Tanio to już było

Hyundai i10
Hyundai i10 Źródło:Hyundai
Swego czasu Hyundai i10 był najtańszym samochodem na polskim rynku. Te czasy bezpowrotnie minęły, gdy przyjrzymy się cennikowi wersji po głębokich zmianach.

Jak informuje Hyundai, nowy i10 w standardzie oferuje bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, system multimedialny z 8” ekranem dotykowym, bezprzewodową łącznością Apple Car Play i Android Auto, a także zupełnie nowe cyfrowe zegary z 4,2” kolorowym wyświetlaczem. Gama silnikowa składa się z 67-konnego silnika 1.0 MPi oraz 1.2 o mocy 84 KM (mocniejsza jednostka oferowana jest również ze skrzynią zautomatyzowaną). Usportowiona wersja N Line poza bardziej dynamicznym wyglądem otrzymała również dedykowany silnik 1.0 T-GDI generujący 100 koni mechanicznych. Znamy też ceny nowego i10.

Nowy Hyundai i10 oferuje wyposażenie zapewniające komfort i bezpieczeństwo znane z wyższych segmentów, jak przekonuje koreański producent. Wszystkie wersje i10 wyposażono w asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który wykrywa nie tylko samochody, lecz także pieszych. Natomiast system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) ostrzeże akustycznie i wizualnie kierowcę, jeśli zarejestruje oznaki zmęczenia. Każda wersja wyposażona jest w 6 poduszek bezpieczeństwa w tym przednie, boczne i kurtynowe, a także system ratunkowy eCall. Nowy model dodatkowo posiada asystent podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (ROA).

Cztery wersje wyposażenia i ich ceny

Bazowa wersja Pure oferowana jest z silnikiem o pojemności 1 litra oraz manualną skrzynią biegów od 67 000 zł. Poza wymienionymi systemami bezpieczeństwa i10 Pure oferuje klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, centralny zamek i immobilizer, światła do jazdy dziennej, przednie szyby elektryczne oraz 14-calowe felgi stalowe z kołpakami. Nowością są także porty USB-C dla pasażerów z tyłu.

Wersja Modern dostępna od 70 400 zł posiada dodatkowo automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania i elektrycznie sterowane tylne szyby. Przewidziano opcjonalne 15-calowe felgi aluminiowe oraz pakiet Winter, który zawiera elementy wyposażenia takie jak podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewana kierownica. Wersja Modern z silnikiem 1.2 MPI i skrzynią manualną została wyceniona na 73 000 zł, a ze skrzynią zautomatyzowaną na 77 000 zł.

Bogatsza wersja Smart oferowana jest jedynie z mocniejszym z silnikiem 1.2 MPi i kosztuje 81 500 zł w wariancie z manualną skrzynią biegów lub 85 500 zł ze skrzynią zautomatyzowaną. Wyposażenie wersji Smart posiada elementy wersji Modern, a ponadto reflektory halogenowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, tylne światła LED, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie składane lusterka boczne, chromowane klamki zewnętrzne oraz podgrzewaną kierownice.

Topowa wersja N Line oferowana jest z silnikiem 1.2 MPI od 82 500 zł w wersji ze skrzynią manualną, natomiast koszt wersji z silnikiem 1.0 T-GDI (100 KM) to 86 900 zł.

Nowy i10 N Line wyróżniają boczne lusterka w kolorze czarnym, sportowe wykończenie grilla N Line, dedykowane 16-calowe felgi aluminiowe N Line oraz kierownica i dźwignia zmiany biegów z logo N Line.

Czytaj też:
Światowy Samochód Roku wybrany. Ponowny hat-trick Koreańczyków
Czytaj też:
Całkowicie nowy Hyundai Kona. Wersja w pełni elektryczna jest jedną z kilku

Galeria:
Hyundai i10
Źródło: Hyundai