Jak pisze IBRM Samar, Omoda to marka należąca do chińskiego koncernu Chery Automobile. Siedziba Omoda Polska będzie się mieścić w Warszawie, zaś sieć sprzedaży jest w trakcie budowy. Na starcie sprzedaży oferowany będzie model Omoda 5, crossover segmentu B, który konkurować ma z takimi autami, jak m.in. Toyota C-HR, czy Hyundai Kona.
Auto spalinowe, potem elektryk
Omoda 5 oferowana będzie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra osiągającym moc 197 KM, połączonym z siedmiostopniową skrzynią automatyczną (dwusprzęgłową) DCT. Maksymalny moment obrotowy wynosi 290 Nm. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 360 litrów.
Mamy już 4 chińskie marki
Wariant z napędem elektrycznym dołączy w III kwartale 2023 roku. Jak czytamy, producent zapewnia, że Omoda 5 uzyskała w testach zderzeniowych Euro NCAP najwyższy wynik 5 gwiazdek. Sprzedaż modelu ma ruszyć w I kwartale 2023 roku i wówczas poznamy jego ceny. W przyszłości do oferty mają dołączyć modele: Omoda 3 oraz Omoda 7, a także trzy pod nazwą Jaecoo, która jest submarką Omody.
Proces budowania sieci sprzedaży Omoda Polska jest według przedstawicieli marki zaawansowany, a główna siedziba Omoda Polska znajdować się będzie w Warszawie. To kolejna chińska marka, która zamierza podbić polski rynek, na którym obecne są już chińskie marki: Maxus, Skywell i Seres.
Czytaj też:
Musk wybiera się do Chin. Spotka się z władzamiCzytaj też:
Nissan wrzuca wyższy bieg. Będzie produkował więcej elektryków