Podczas niedawno zakończonego „CEO Investor Day 2023” Kia ogłosiła zaktualizowane informacje na temat strategii biznesowej. Zgodnie z nią sprzedaż samochodów marki Kia w 2030 roku, która ma wynieść 4,3 miliona egzemplarzy, jest o 34,4 procent wyższa niż jej planowana sprzedaż w 2023 roku (3,2 mln sztuk).
Skok na podium
Jak czytamy na stronach IBRM Samar, koreański producent planuje również zostać jedną z głównych marek na świecie w segmencie samochodów z napędem elektrycznym, zwiększając udział sprzedaży samochodów zelektryfikowanych do 55 procent (2,38 miliona sztuk) w 2030 roku. Oznacza to wzrost sprzedaży aut marki Kia na świecie o 7,5 procent (300 tys. egzemplarzy) w stosunku do celu na 2030 rok ogłoszonego w 2022 roku. Cel sprzedaży samochodów zelektryfikowanych wzrósł przy tym o 15,5 procent (320 tys. sztuk).
Na razie to tylko cyferki
W ramach zaktualizowanej strategii Kia zwiększyła planowaną sprzedaż samochodów elektrycznych na 2026 rok do 1 miliona egzemplarzy, a na 2030 rok – do 1,6 miliona sztuk. Stanowi to odpowiednio: 25-procentowy i 33-procentowy wzrost w stosunku do celów ogłoszonych rok wcześniej.
Do 2027 roku Kia planuje rozbudować gamę samochodów elektrycznych do 15 modeli, włącznie z flagowym EV9, który zaprezentowano niedawno. To o jeden model więcej niż ogłoszono rok wcześniej.
Czytaj też:
Zmiana warty w Kii. Na szczycie osiągów EV6 GT zastępuje Stingera GTCzytaj też:
Koreańczycy wydadzą grube miliardy na elektromobilność
Kia EV9