ID.7 jest elektrycznym „okrętem flagowym” Volkswagena. Mierzący prawie pięć metrów długości model wyróżnia się udoskonaloną, zorientowaną na klienta koncepcją obsługi i wysoką jakością wykonania. Wprowadzenie ID.7 na rynek planowane jest w tym roku w Europie i Chinach, a w 2024 roku w Ameryce Północnej.
Nowy układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii. W zależności od pojemności akumulatora przewiduje się, że zasięg wg WLTP będzie wynosił do 700 kilometrów, a moc ładowania – do ok. 200 kW. Takie parametry sprawiają, że ID.7 będzie nadawać się do jazdy na dalekich dystansach.
Nadwozie ID.7 ma prawie pięć metrów długości i zostało zaprojektowane tak, by opór powietrza był jak najniższy. Linia dachu opada ku tyłowi nadwozia, co przypomina samochody coupé. Efekt? Dopracowane pod kątem aerodynamicznym nadwozie ma współczynnik cx wynosi ok. 0,23, zależnie od wyposażenia. Długi rozstaw osi i krótkie zwisy sprawiają, że we wnętrzu pojazdu jest dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.
ID.7 z ekskluzywnymi opcjami wyposażenia
W modelu ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi. Tym samym Volkswagen zareagował na sugestie klientów i poprawił obsługę. Do standardowego wyposażenia modelu ID.7 należą m.in.:
-
15-calowy ekran systemu infotainment
-
wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
-
nowa koncepcja obsługi klimatyzacji, z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którym można samodzielnie przypisać ulubione funkcje
-
podświetlane dotykowe slidery.
Stopień przezroczystości szyby nowego panoramicznego okna dachowego można przełączać przy pomocy sterowania dotykowego. Podobnie jak wiele innych funkcji w ID.7, również dach można obsługiwać za pomocą komend głosowych – odbywa się to z wykorzystaniem nowego asystenta głosowego IDA. Nowością są także opcjonalne fotele przednie: po raz pierwszy w Volkswagenie dostępne są adaptacyjne siedzenia Climatronic – z chłodzeniem i ogrzewaniem dostosowanym do potrzeb, a także z funkcją suszenia. Dostępna jest również funkcja masażu z certyfikatem niemieckiej kampanii na rzecz zdrowszych pleców (AGR). Paletę opcji dopełnia 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon: 14 wysokiej klasy głośników, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w przestrzeni bagażowej.
Systemy wspomagania kierowcy
System Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej pozwala ID.7 na półautomatyczną jazdę. Volkswagen opracował tę funkcję wspólnie z CARIAD, firmą produkującą oprogramowanie dla Grupy Volkswagen. W razie potrzeby ID.7 może również wykorzystywać Travel Assist do wspomaganej zmiany pasa ruchu na autostradzie podczas jazdy z prędkością powyżej 90 km/h. Kierowca monitoruje manewr, ale samo prowadzenie pojazdu jest łatwiejsze. Jeśli chodzi o parkowanie, flagowy model rodziny ID. Volkswagen może samodzielnie wykonywać różne manewry na parkingu. Jednym z rozwiązań dostępnych w ID.7 jest parkowanie z funkcją pamięci. Kierowca może wówczas siedzieć za kierownicą lub monitorować procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji na smartfonie.
Dziesięć nowych modeli do 2026 r.
Nowy ID.7 jest jednym z dziesięciu nowych elektrycznych samochodów, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. Tylko w tym roku do salonów trafi zaktualizowany ID.3, ID. Buzz z wydłużonym rozstawem osi i ID.7. Elektryczny kompaktowy SUV oraz produkcyjna wersja ID. 2all w cenie poniżej 25 tys. euro planowane są na 2026 rok. Marka z Wolfsburga będzie mieć najszerszą ofertę pojazdów elektrycznych w porównaniu z konkurencją. Nowy ID.7 na rynek europejski i północnoamerykański będzie zjeżdżać z taśmy w zakładach Volkswagena w Emden, a auto przeznaczone na rynek chiński będzie produkowany lokalnie.
Czytaj też:
Rosja pozywa Volkswagena. Chodzi o miliardy za opuszczenie kraju agresoraCzytaj też:
Nie będzie nowego Volkswagena Golfa z silnikiem spalinowym?
Volkswagen ID.7