Warszawskie Stacje Kontroli Pojazdów będą strajkować. Tego dnia badanie będzie niemożliwe

Warszawskie Stacje Kontroli Pojazdów będą strajkować. Tego dnia badanie będzie niemożliwe

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowy Źródło:Pexels / Malte luk
Kolejny protest właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów. Tym razem badań technicznych nie będzie można zrobić w stolicy.

Jak czytamy, w związku z brakiem reakcji rządzących na prowadzone już od kilkunastu miesięcy działania Związku Dealerów Samochodów i innych organizacji w celu aktualizacji opłat za badania techniczne (nieaktualizowanych od dziewiętnastu lat), na spotkaniu warszawskich stacji kontroli pojazdów zapadła decyzja o zorganizowaniu protestu warszawskich SKP, który odbedzie się 26 kwietnia 2023 roku w środę. Protest będzie polegał na tym, żeby tego dnia nie wykonywać badań technicznych.

Jak informuje ZDS, w dniu protestu będzie informować kierowców dlaczego protestuje. Dodatkowo, żeby sprawdzić, czy skuteczny byłby protest polegający na przesyłaniu danych z trybu awaryjnego w tym samym czasie, przedsiębiorcy ustalili, żeby badania techniczne w dniach poprzedzających protest tj. 24 i 25 kwietnia (poniedziałek i wtorek) robić w trybie awaryjnym. Następnie wszyscy prześlą dane z trybu awaryjnego w środę 26 kwietnia 2023 roku o godz. 12.00.

Strajk i test łącza

– Do Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów spływają także deklaracje o przystąpieniu do protestu z innych regionów kraju. Dodatkowo przedsiębiorcy zdecydowali, żeby w dniach poprzedzających protest tj. 24 i 25 kwietnia (poniedziałek i wtorek) przeprowadzić przegląd i konserwację łącza internetowego oraz sieci komputerowej. Z tego powodu w tych dniach badania techniczne trzeba będzie robić w trybie awaryjnym. Następnie wszyscy prześlą dane z trybu awaryjnego w środę 26 kwietnia o godz. 12:00. Będziemy informować kierowców, dlaczego protestujemy i dlaczego chcemy, żeby opłaty za badania zostały zwaloryzowane. A tak naprawdę to dostosowane do aktualnych realiów gospodarczych. Został przygotowany plakat oraz ulotka informacyjna dla kierowców. Polscy przedsiębiorcy, właściciele stacji kontroli pojazdów, w większości małe i średnie firmy, nie godzą się na to, żeby ich branża upadła – mówi Marcin Barnkiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

Czytaj też:
Opłata ewidencyjna zniknie. Zyskają kierowcy, stracą ubezpieczyciele
Czytaj też:
Ile naprawdę jest w Polsce samochodów i jaki jest ich wiek?

Źródło: ZDS