Kia bije kolejne rekordy. Nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie

Kia bije kolejne rekordy. Nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie

PHEV marki Kia
PHEV marki Kia Źródło:Kia
Kia pochwaliła się doskonałymi wynikami sprzedaży w Polsce i najlepszą w historii sprzedażą w pierwszym kwartale roku w Europie. Koreański producent jest drugą najchętniej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych.

W I kwartale 2023 roku zarejestrowano w Polsce 9 051 samochodów marki Kia, co przełożyło się na 7,4 proc. udziału w rynku. Najpopularniejszymi modelami nad Wisłą są: Sportage, Ceed i XCeed. Pod względem liczby rejestracji aut elektrycznych w I kwartale 2023 roku Kia również plasuje się na 2 miejscu w Polsce, z udziałem 10,3 proc. Z kolei sprzedaż 148 571 samochodów marki Kia w Europie w I kwartale 2023 roku oznacza wzrost o 2,23 proc. w porównaniu z wynikiem w analogicznym okresie ubiegłego roku.

PHEV marki Kia

Wysoką sprzedaż marki Kia w Polsce w pierwszym kwartale 2023 roku niezmiennie napędzały Sportage (2617 zarejestrowanych samochodów), Ceed (1632 egzemplarze) i XCeed (1316 sztuk). W tym okresie zarejestrowano łącznie 9 051 samochodów marki, co sprawia, że jest ona drugą najchętniej wybieraną marką przez klientów indywidualnych i przekłada się na udział w rynku, wynoszący 7,4 proc. Po 3 miesiącach 2023 roku udział Kii w rejestracji samochodów elektrycznych jest wyższy i wynosi 10,3 proc., co w rankingu najchętniej wybieranych marek również oznacza drugie miejsce. Na ten wynik pracują przede wszystkim EV6, Niro EV oraz e-Soul.

Historyczny rekord sprzedaży samochodów marki w Europie

PHEV marki Kia

Według najnowszych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), Kia odnotowała najlepszą sprzedaż w historii marki w Europie w pierwszym kwartale – zarejestrowano 148 571 samochodów. To wzrost o 2,23 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku i wzrost z 113 812 egzemplarzy w I kwartale 2021 roku. Tylko w marcu sprzedano 63 053 auta, co oznacza wzrost o 6,9 proc. w porównaniu z wynikiem w marcu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży pozwala utrzymać udział marki Kia w rynku europejskim na wysokim poziomie wynoszącym 4,6 proc.

Sportage liderem

Stale rośnie popyt na zelektryfikowane samochody marki Kia. Bestsellerem w pierwszym kwartale na rynkach UE, EFTA i w Wielkiej Brytanii był nowy Sportage (w tym również wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in) z wynikiem 41 275 sprzedanych egzemplarzy. Drugi najpopularniejszy model to rodzina Ceed (z modelami z układem napędowym typu mild hybrid oraz hybrydowym typu plug-in) z 35 207 zarejestrowanymi autami oraz elektryczne Niro, którego sprzedaż wyniosła 19 115 sztuk.

Samochody hybrydowe, hybrydowe typu plug-in i elektryczne marki stanowią już 35 proc. sprzedaży w Europie. Sprzedaż aut elektrycznych napędza EV6, Europejski Samochód Roku 2022. Kia przewiduje, że popyt na auta elektryczne marki będzie rósł nadal wraz z wprowadzeniem do oferty jeszcze w tym roku modelu EV9.

Czytaj też:
Nowy kolos Kii. Znamy już wszystkie szczegóły modelu EV9
Czytaj też:
Kia zdradza swój plan „podboju świata”. 4 mln aut rocznie i 1,2 mln elektryków

Źródło: Kia