Bestseller z Francji w nowej odsłonie. Peugeot 2008 wygląda zdecydowanie ciekawiej

Bestseller z Francji w nowej odsłonie. Peugeot 2008 wygląda zdecydowanie ciekawiej

Peugeot e-2008
Peugeot e-2008 Źródło:Stellantis
Peugeot 2008 jest od ponad trzech lat bestsellerem na rynku SUV-ów. Teraz pojawia się w nowej wersji: z odmienioną stylistyką, nowymi technologiami i elektryfikacją napędu.

Peugeot 2008, wprowadzony na rynek pod koniec 2019 roku i wyprodukowany w liczbie około 700 000 sztuk, uplasował się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów z segmentu B w Europie. W 2021 roku zajął pierwsze miejsce na podium.

Sukces modelu jest związany między innymi z wersją E-2008, która była pionierem w elektryfikacji tego segmentu. Oferowana od 2019 roku, została wyprodukowana w liczbie ponad 75 000 sztuk. W 2022 roku wersja z napędem elektrycznym stanowiła 17,4 proc. sprzedaży tego modelu i uplasowała się w pierwszej trójce elektrycznych SUV-ów z segmentu B w Europie.

Nowy Peugeot 2008 jest produkowany w hiszpańskim zakładzie w Vigo. Pojawi się w sprzedaży latem 2023 roku. Gama obejmie trzy wersje – Active, Allure, GT – i cztery silniki, w tym w 100 proc. elektryczny napęd o mocy 156 KM z zasięgiem sięgającym 406 km. W 2024 roku gama Peugeota 2008 wzbogaci się o nowy napęd hybrydowy.

Nowy układ świateł z przodu

Peugeot 2008 jest drugim modelem marki po 508 i 508 SW, który otrzymuje nową sygnaturę świetlną. Wyróżnia się ona trzema pionowymi świetlnymi pazurami, które w nowym 2008 są wbudowane we wstawki w zderzaku i polakierowane na błyszczący czarny kolor. Nowa sygnatura pojawi się we wszystkich wersjach samochodu. W wersjach GT efekt trzech pazurów po raz pierwszy zostanie przedłużony linią świateł full LED, dzięki zastosowaniu trzech bloków świateł. W ten sposób wersje GT będą się odróżniały od pozostałych wersji gamy.

Nowa wersja sygnatury świetlnej z tyłu

Nowe światła tylne LED, w które są wyposażone wszystkie wersje nowego 2008, stanowią nową interpretację układu trzech pazurów, który pozwala rozpoznać tył każdego Peugeota. Tu światła składają się z trzech podwójnych, nałożonych na siebie poziomych listew, o eleganckim rysunku, które poszerzają wizualnie samochód. Światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.

Nowa koncepcja przodu

Nowy 2008 ma przód z nowym logo Peugeota. Zdecydowanie szerszy. Przód wersji Active wyróżnia się poziomym wzorem polakierowanym na czarny błyszczący kolor. W wersjach Allure i GT z przodu pojawia się pionowy motyw w kolorze nadwozia, sięgający aż do przyciemnionych delikatnych wstawek, które podkreślają pionowy układ przodu. Kolor motywu jest identyczny z kolorem nadwozia.

W palecie kolorów dostępny jest odcień Szary Selenium, wybrany na debiut modelu. Jest też nowy kolor Biały Okenite. Natomiast wersja GT ma w standardzie dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. We wszystkich nowych Peugeota 2008 lusterka boczne są czarne niezależnie od wybranego lakieru nadwozia.

Nowy model jest dostępny w sześciu kolorach lakieru (Szary Selenium, Szary Artense, Biały Okenite, Czarny Perla Nera, Czerwony Elixir i Niebieski Vertigo).

Peugeot 2008 w środku

Kluczowy element kabiny – Peugeot i-Cockpit – jest jednym z najważniejszych wyróżników modeli marki. Sprzedany w 10 milionach egzemplarzy samochodów w ciągu ostatnich 10 lat, został po raz kolejny wzbogacony i zmodernizowany w nowym Peugeocie 2008 pod kątem optymalizacji ergonomii i przyjemności z jazdy.

Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, zespół zegarów w wersjach Allure i GT nowego 2008 jest w pełni cyfrowy. Jego 10-calowy ekran ma nowy design, a w wersjach GT także wyświetlacz 3D. Kolor wyświetlania, kolejność i rozmieszczenie informacji można swobodnie dostosowywać do upodobań kierowcy. W wersji Active Peugeot 2008 zachowuje analogowy zespół wskaźników.

Wszystkie wersje 2008 są obecnie oferowane w standardzie z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym (poprzednio 7-calowym w dwóch podstawowych wersjach wyposażenia). Umożliwia on obsługę funkcji radia i telefonu (wersja Active) lub najnowszej generacji systemów informacyjno-rozrywkowych Peugeot i-Connect i Peugeot i-Connect Advanced.

Grip Control

Nowy Peugeot 2008 jest wyposażony w system Grip Control z dostępem do trzech trybów jazdy: piasek, błoto i śnieg, zwiększający skuteczność napędu. W zależności od kraju przeznaczenia system Grip Control jest oferowany w połączeniu z oponami wielosezonowymi „3PMSF”.

Elektryczny napęd

Peugeot E-2008 jest wyposażony w nowy silnik montowany już wcześniej w modelach E-208 (w Polsce będzie dostępny od listopada 2023 r.) i E-308. Maksymalna moc została zwiększona o 15 proc., ze 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM, a pojemność akumulatora trakcyjnego z 50 kWh do 54 kWh. Udało się pogodzić wzrost osiągów ze zwiększeniem zasięgu z poprzednich 345 do 406 km.

Szacunkowe czasy ładowania od 20 do 80 proc. wynoszą: około 30 minut z terminala publicznego (100 kW), 4 godziny 40 minut z terminala typu Wall Box (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).

Wkrótce 2008 z napędem hybrydowym

Na początku 2024 roku nowy Peugeot 2008 zostanie wyposażony w zespół napędowy Hybrid 48 V składający się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o mocy 136 KM, współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym.

W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe nawet o 15 proc. zużycie paliwa.

Oferta silnikowa tradycyjna

Oprócz zelektryfikowanych zespołów napędowych, w nowym 2008 dostępna jest gama silników benzynowych i wysokoprężnych:

  • PureTech 100: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
  • PureTech 130: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 lub manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
  • BlueHdi 130 EAT8: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Czytaj też:
Nowe Peugeoty 508: sedan, kombi i odmiana sportowa. Wkrótce w salonach
Czytaj też:
SUV-y Peugeota dostały nowe napędy. Spalą o 1 litr paliwa mniej na 100 km

Galeria:
Peugeot e-2008
Źródło: Stellantis