W pierwszym kwartale 2023 r. rejestracje nowych samochodów dostawczych w UE odnotowały znaczący wzrost o 7,7 proc. do 355 553 sztuk.
Hiszpania odnotowała znaczny wzrost o 31,2proc., osiągając 34 200 sztuk. Niemcy i Włochy odnotowały skromniejsze wzrosty (odpowiednio +9,2proc. i +7proc.). Z kolei Francja odnotowała spadek o 3proc., ale nadal reprezentowała najwyższy wolumen rejestracji na poziomie 87 842 sztuk.
Ciężarówki wszędzie idą jak świeże bułeczki
W pierwszym kwartale odnotowano również znaczny wzrost sprzedaży nowych samochodów ciężarowych w UE (+19,4proc.), osiągając poziom 86 455 sztuk. Wszystkie państwa członkowskie z wyjątkiem Danii (-8,9proc.) odnotowały znaczny wzrost, w tym cztery największe rynki: Niemcy (+20,9proc.), Francja (+12,4proc.), Polska (+19,1proc.) i Włochy (+9,5proc.).
Liczba sprzedanych nowych średnich i ciężkich autobusów wzrosła o 15,5 proc. w pierwszym kwartale 2023 r. Francja odnotowała największy wolumen z liczbą 24 107 sztuk, co oznacza wzrost o 23,5 proc. Inne duże rynki odnotowały znaczne wzrosty, w tym Hiszpania (+68,7 proc.), Włochy (+64,1 proc.) i Niemcy (+16,2 proc.).
Rodzaje paliw nowych pojazdów użytkowych
W pierwszym kwartale 2023 r. olej napędowy nadal dominował na unijnym rynku samochodów dostawczych, stanowiąc 84,5 proc. całości. Chociaż rejestracje samochodów dostawczych z silnikiem Diesla wzrosły o 4,5 proc., udział w rynku spadł z 87,2 proc. w 2022 r. Wynik ten utrzymały głównie trzy największe rynki bloku: Hiszpania (+28,2 proc.), Włochy (+12,2 proc.) i Niemcy (+ 7 proc.). Elektrycznie ładowane samochody dostawcze odnotowały największy wzrost ze wszystkich rodzajów paliw (+77 proc.), z liczbą 259 449 sztuk. Elektryczne samochody dostawcze stanowią obecnie 6,2 proc. wszystkich rejestracji samochodów dostawczych w UE, co oznacza wzrost z 3,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Czytaj też:
Zaskakujący miesiąc w w polskich salonach. Niby dobrze, ale jest jedno „ale”Czytaj też:
Pierwsze w 100 proc. elektryczne Alpine. Znamy sporo szczegółów na temat A290_β