Zajmujący miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V, nowy ZR-V adresowany jest do młodszych klientów. Pod nadwoziem SUV-a jest w pełni hybrydowy układ Hondy, który korzysta z DNA nowego Civica e:HEV.
Zoptymalizowany na potrzeby ZR-V system hybrydowy e:HEV dysponuje mocnym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, działającym w cyklu Atkinsona, współpracującym z dwoma silnikami elektrycznymi.
Lżejsze nadwozie
Lekkie i sztywne podwozie korzysta z koncepcji zastosowanych w modelach Civic oraz CR-V. Zaprojektowano je tak, by zapewnić właściwości jezdne oraz zwinność, które zwykle kojarzone są ze sportowymi hatchbackami. Nie wymagający wysiłku układ kierowniczy jest precyzyjny dzięki logice sterowania ze sprzężeniem zwrotnym i elementom o niskich współczynnikach tarcia. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i zoptymalizowane tuleje wahaczy zapewniają komfort i,przyjemność prowadzenia.
ZR-V charakteryzuje się dużą liczbą schowków i kieszeni, a także tylną przestrzenią ładunkową wyposażoną w przegrodę, zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej i schowek pod podłogą, co zwiększa łączną pojemność bagażnika ZR-V-a do 1291 litrów.
Czytaj też:
Honda Jazz Crosstar e:HEV po liftingu za chwilę w salonach. Ma więcej mocyCzytaj też:
Nowa Honda Civic Type R odzyskała rekord „Zielonego Piekła”. Tak wyglądał przejazd
Honda ZR-V