– To kolejny krok naprzód w procesie odrodzenia Lancii, w ramach którego Lancia ponownie stanie się pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku samochodów premium – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. – Po ogłoszeniu 10-letniego planu strategicznego, prezentacji nowego logo i wdrożeniu nowej tożsamości marki w pierwszym włoskim salonie, spotkaliśmy się w Turynie ze wszystkimi potencjalnymi nowymi dealerami, którym przedstawiliśmy naszą strategię i proces internacjonalizacji. Teraz Lancia nominowała pierwszych 40 dealerów w sześciu krajach: Hiszpanii, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii i Portugalii. Będą to pierwsze rynki, na których pojawi się marka Lancia wraz z premierą nowej Lancii Ypsilon.
Do pierwszej połowy 2024 roku Lancia zamierza powołać 70 nowych dealerów w 70 największych miastach europejskich. Jak zapewnia szef marki, nowy model dystrybucji będzie innowacyjny i charakteryzujący się bezkompromisową jakością: wyselekcjonowana liczba dealerów, bez konieczności posiadania dużych salonów sprzedaży. – Naszym zamiarem jest zapewnienie wysokiego poziomu jakości, zarówno online, jak i offline. Dzisiaj Lancia otwiera kolejny rozdział w swojej historii, oczekując na kolejne ważne wydarzenie – dodał Luca Napolitano.
Proces internacjonalizacji
Proces przekształcenia modelu dystrybucji rozpoczął się od zaprezentowania nowej tożsamości we flagowym salonie w Mediolanie. Proces ten zostanie ukończony w całej włoskiej i zagranicznej sieci dealerskiej do połowy 2024 roku, do momentu wprowadzenia na rynek nowej Lancii Ypsilon.
Lancia posiada ma plan działania, który rozwija się zgodnie z założeniami planu strategicznego „Dare Forward” grupy Stellantis. Jego celem jest uczynienie z Lancii wiarygodnej, szanowanej i pożądanej marki w segmencie premium w Europie, w oparciu o trzy podstawowe filary, takie jak: elektryfikacja, jakość i zrównoważony rozwój.
Tylko elektryki
10-letni plan strategiczny Lancii przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od nowej Lancii Ypsilon, która ma pojawić się w 2024 roku. Od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać wyłącznie modele w 100 proc. elektryczne, a od 2028 roku będzie wyłącznie sprzedawać samochody w 100 proc. elektryczne.
Czytaj też:
Supersamochód pojedzie na paliwie... ze śmieci. Bertone GB110 ma 1100 KMCzytaj też:
Nowa Lancia na horyzoncie. Co to będzie za auto?