Lancia wraca do Europy. Czy marka dostanie drugą szansę od klientów poza Włochami?

Lancia wraca do Europy. Czy marka dostanie drugą szansę od klientów poza Włochami?

Nowa Lancia
Nowa Lancia Źródło:Stellantis
Lancia potwierdziła swój plan odnowy sieci sprzedaży w Europie, nominując pierwszych 40 dealerów w sześciu krajach. Poza granicami Włoch, plan odnowy przewiduje, do pierwszej połowy 2024 roku, otwarcie 70 nowych dealerów w 70 największych miastach.

– To kolejny krok naprzód w procesie odrodzenia Lancii, w ramach którego Lancia ponownie stanie się pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku samochodów premium – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. – Po ogłoszeniu 10-letniego planu strategicznego, prezentacji nowego logo i wdrożeniu nowej tożsamości marki w pierwszym włoskim salonie, spotkaliśmy się w Turynie ze wszystkimi potencjalnymi nowymi dealerami, którym przedstawiliśmy naszą strategię i proces internacjonalizacji. Teraz Lancia nominowała pierwszych 40 dealerów w sześciu krajach: Hiszpanii, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii i Portugalii. Będą to pierwsze rynki, na których pojawi się marka Lancia wraz z premierą nowej Lancii Ypsilon.

Do pierwszej połowy 2024 roku Lancia zamierza powołać 70 nowych dealerów w 70 największych miastach europejskich. Jak zapewnia szef marki, nowy model dystrybucji będzie innowacyjny i charakteryzujący się bezkompromisową jakością: wyselekcjonowana liczba dealerów, bez konieczności posiadania dużych salonów sprzedaży. – Naszym zamiarem jest zapewnienie wysokiego poziomu jakości, zarówno online, jak i offline. Dzisiaj Lancia otwiera kolejny rozdział w swojej historii, oczekując na kolejne ważne wydarzenie – dodał Luca Napolitano.

Proces internacjonalizacji

Proces przekształcenia modelu dystrybucji rozpoczął się od zaprezentowania nowej tożsamości we flagowym salonie w Mediolanie. Proces ten zostanie ukończony w całej włoskiej i zagranicznej sieci dealerskiej do połowy 2024 roku, do momentu wprowadzenia na rynek nowej Lancii Ypsilon.

Lancia posiada ma plan działania, który rozwija się zgodnie z założeniami planu strategicznego „Dare Forward” grupy Stellantis. Jego celem jest uczynienie z Lancii wiarygodnej, szanowanej i pożądanej marki w segmencie premium w Europie, w oparciu o trzy podstawowe filary, takie jak: elektryfikacja, jakość i zrównoważony rozwój.

Tylko elektryki

10-letni plan strategiczny Lancii przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od nowej Lancii Ypsilon, która ma pojawić się w 2024 roku. Od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać wyłącznie modele w 100 proc. elektryczne, a od 2028 roku będzie wyłącznie sprzedawać samochody w 100 proc. elektryczne.

Czytaj też:
Supersamochód pojedzie na paliwie... ze śmieci. Bertone GB110 ma 1100 KM
Czytaj też:
Nowa Lancia na horyzoncie. Co to będzie za auto?

Źródło: Stellantis