Pod koniec kwietnia 2023 r. po polskich drogach jeździło 73 695 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Flota w pełni elektrycznych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 37 027 sztuk, a park hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 36 668 sztuk.
Liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym wynosiła 3 924 sztuk, z czego BEV stanowiły ponad 99 proc. Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec kwietnia składała się z 17 097 sztuk, jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 541 305 sztuk. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 865 sztuk
Stacje ładowania w Polsce
Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec kwietnia 2023 r. w Polsce funkcjonowało 2768 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5440 punktów). 31 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 69 proc. – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W kwietniu uruchomiono 69 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (135 punktów).
Czytaj też:
Kraków wynajmie mnóstwo elektryków. Miasto podpisało kolejny ogromny kontraktCzytaj też:
Presja na elektryki jest tak duża, że przerasta globalne możliwości. Czy świat to wytrzyma?