Nowa Toyota Tacoma z hybrydowym napędem i wersją wyprawową

Nowa Toyota Tacoma z hybrydowym napędem i wersją wyprawową

Toyota Tacoma 2024
Toyota Tacoma 2024Źródło:Toyota
Toyota zaprezentowała nową generację pick-upa Tacoma. W samochodzie po raz pierwszy zastosowany będzie napęd hybrydowy I-Force Max o mocy 331 KM, a do gamy modelu dołącza wersja Trailhunter pełna wyprawowego ekwipunku czołowych marek.

Toyota Tacoma to pick-up średniej wielkości, który od dwóch dekad należy do najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie. Na rok modelowy 2024 Toyota przygotowała zupełnie nową generację bestsellera.

Napęd na tył lub 4x4

Nowa Tacoma została zaprojektowana przez amerykańskie Calty Design Center z myślą o tamtejszym rynku. Pick-up czwartej generacji powstał na platformie GA-F, którą dzieli z modelami Tundra i Sequoia. Samochód oparto na stalowej ramie oraz zastosowano nadwozie o wyższej sztywności. Do wyboru jest napęd na tył lub na cztery koła, dwa rodzaje zawieszenia tylnej osi w zależności od wersji, a każdy poziom wyposażenia ma zawieszenie zestrojone zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Nowością są także hamulce tarczowe w całej gamie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.

Debiut hybrydy w Tacomie

Tacoma czwartej generacji będzie oferowana z turbodoładowanym silnikiem z linii I-Force o pojemności 2,4 l i mocy 231 KM, a także w mocniejszej odmianie, która w połączeniu z manualną, sześciobiegową skrzynią będzie miała 274 KM, a z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią jej moc wynosi 282 KM.

Najmocniejsza Tacoma będzie miała nowy, hybrydowy napęd I-Force Max, który łączy 2,4-litrowy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym o mocy 49 KM, ośmiobiegową przekładnią oraz baterią niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosi aż 331 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 630 Nm, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku silnika V6 w obecnej generacji.

Nowa Tacoma może pociągnąć przyczepę o masie do 2948 kg, a ładowność auta wynosi do 775 kg.

Toyota Tacoma Trailhunter

Do gamy Tacomy dołączy nowa wersja Trailhunter stworzona z myślą o miłośnikach podróży po bezdrożach w trudnym terenie. Do współpracy zaproszono firmy specjalizujące się w tworzeniu podzespołów i wyposażenia wyprawowego jak ARB, Old Man Emu czy Rigid.

Toyota Tacoma Trailhunter ma zmodyfikowane zawieszenie, które zwiększa prześwit, 33-calowe opony Goodyear Territory R/T, stalowy tylny zderzak, a także specjalną konstrukcję bagażnika od ARB, pozwalającą na montaż namiotu, zadaszenia czy przenośnego prysznica. Auto ma specjalne osłony, które chronią podzespoły przed uszkodzeniami w terenie. Z przodu w oczy rzuca się grill z pomalowanym na brązowo napisem Toyota, który nawiązuje do terenówek marki, 20-calowa listwa świetlna ze światłami przeciwmgielnymi, a także przeniesiony na słupek A wlot powietrza.

Toyota Tacoma będzie oferowana w ośmiu wersjach wyposażenia. Samochód ma w standardzie najnowszą wersję pakietu systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, a w zależności od wersji może mieć 12,3-calowy cyfrowy kokpit, 14-calowy ekran systemu multimedialnego, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, cyfrowe lusterko wsteczne, zawieszenie o zmiennej sztywności oraz nagłośnienie JBL.

Toyota Tacoma czwartej generacji trafi do sprzedaży pod koniec roku, a wersje hybrydowe z napędem I-Force Max będą dostępne na początku 2024 roku.

Na koniec zła wiadomość: samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.

Czytaj też:
Kolejny motoryzacyjny gigant stawia na produkcję baterii. Milionowe inwestycje
Czytaj też:
Toyota Aygo X w limitowanej wersji Undercover. Wiemy ile kosztuje

Galeria:
Toyota Tacoma 2024
Źródło: Toyota