Sporo wiedzy przed premierą. Elektryczny SUV Volvo: EX30

Sporo wiedzy przed premierą. Elektryczny SUV Volvo: EX30

Volvo EX30
Volvo EX30 Źródło:Volvo
Premiera Volvo EX30 już na początku czerwca. Wiemy sporo na temat tego małego auta, a Volvo przekonuje, że w kwestii bezpieczeństwa firma nie poszła na żadne kompromisy.

Systemy bezpieczeństwa Volvo EX30 chronią nie tylko pasażerów auta, ale także innych uczestników ruchu, szczególnie w mieście. Volvo EX30 ma system zabezpieczający przed otwarciem drzwi, gdy blisko samochodu przejeżdża rowerzysta. Okazuje się, że incydenty tego typu stanowią aż jedną piątą kolizji rowerzystów z samochodami. Według danych Cycling UK w Wielkiej Brytanii aż 60 rowerzystów rocznie ginie lub odnosi poważne obrażenia w wyniku uderzenia w drzwi samochodu.

W Volvo EX30 zastosowano alarm, który ostrzeże przed otwarciem drzwi, jeśli nadjeżdża rowerzysta lub inny pojazd. Ta funkcja należy do pakietu systemów bezpieczeństwa Safe Space, który trafił do EX30. Są one szczególnie przydatne w mieście.

Volvo EX30

Najnowocześniejsze zabezpieczenia ochronne

Volvo informuje, że EX30 został zaprojektowany, aby pomóc chronić kierowcę i pasażerów w przypadku zderzenia. Samochód ma liczne wzmocnienia, które skutecznie ochronią pasażerów auta przed konsekwencjami wypadków. W strukturze karoserii zastosowano wzmocnienia, które przypominają zintegrowaną z nadwoziem klatkę bezpieczeństwa. Wzmocnione są wszystkie słupki – czyli A, B i C, a także dach. Ponieważ jest to elektryk, także akumulator trakcyjny otrzymał solidną, mechaniczną ochronę. Cała struktura nadwozia i podwozia wykorzystuje różne rodzaje stali o zróżnicowanych własnościach.

EX30 wyposażone jest w poduszkę powietrzną znajdującą się po wewnętrznej stronie fotela kierowcy, która chroni głowę i klatkę piersiową przed obrażeniami w przypadku zderzenia bocznego.

Systemy w elektrycznym maluchu

W kabinie Volvo EX30 nad bezpieczeństwem podróży czuwa specjalny system, który wykrywa zmęczenie kierowcy lub jego brak koncentracji. System wykrywa, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy, czy nie. Śledzi także twarz kierowcy i ruch gałek ocznych – około 13 razy na sekundę. Specjalne algorytmy są w stanie wykryć zawczasu zmęczenie, senność, rozproszenie. A jeśli kierowca nie zareaguje w porę na sytuację drogową, elektroniczny pomocnik uruchomi automatyczne hamowanie. Ta funkcja działa m.in. na skrzyżowaniach i zapobiega zderzeniom z innymi pojazdami.

Podczas oficjalnej premiery modelu, czyli 7 czerwca, Volvo poinformuje o szczegółach technologii bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy w EX30. W tym samym dniu będzie również dostępny na zamówienie lub w przedsprzedaży na wybranych rynkach.

Czytaj też:
Śląsk. Policyjny pościg za skradzionym autem. Złodziej miał sporo na sumieniu
Czytaj też:
Szef Volvo dla Wprost.pl: Jesteśmy w kluczowym momencie historii motoryzacji

Źródło: Volvo