Firmy krzepną i kupują coraz więcej dostawczaków. To ważny wskaźnik

Firmy krzepną i kupują coraz więcej dostawczaków. To ważny wskaźnik

Ford E-Transit Courier
Ford E-Transit CourierŹródło:Ford
Znacznie wzrosła sprzedaż samochodów dostawczych. To dobry znak, świadczący o tym, że przedsiębiorcy nie boją się inwestować.

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w maju 2023 roku zarejestrowano w Polsce 5 540 samochodów dostawczych, o 4,49 proc. więcej niż rok wcześniej i o 33,82 proc. więcej niż w kwietniu 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 25 511 samochodów dostawczych, o 2,0 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Jedenaście z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku, w tym najbardziej Ssangyong, o 414,29 proc. Największy spadek zanotowało Iveco – o 37,10 proc.

Renault na szczycie

Jak podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, tytuł lidera rynku w 2023 roku dzierży Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 5 638 aut tej marki, o 9,39 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 22,10 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 3 937 sztuk, o 25,94 proc. więcej niż w 2022 r. Udział marki w rynku wyniósł 15,43 proc. Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2023 r. klienci tego producenta zarejestrowali 2 919 pojazdów dostawczych, o 12,14 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,44 proc. Na czwartej pozycji znalazła się Toyota, a na piątej pozycji uplasował się Mercedes.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2023 r. jest dotychczas Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Fiat Ducato, a na czwartej Mercedes Sprinter. Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit.

Czytaj też:
Zawodowy kierowca bez prawka? Tak, to jest możliwe w Polsce
Czytaj też:
„Przejechał” 140 km w pół godziny zdezelowanym dostawczakiem. Przynajmniej tak twierdził

Źródło: IBRM Samar