Stellantis N.V. i Galloo, wiodąca firma zajmująca się recyklingiem metali, ogłosiły podpisanie protokołu ustaleń w celu rozpoczęcia na zasadzie wyłączności negocjacji w sprawie utworzenia spółki joint venture zajmującej się recyklingiem pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELV – End-of-Life Vehicle).
Spółka joint venture Stellantis-Galloo będzie współpracować z autoryzowanymi stacjami demontażu w celu odbioru pojazdów wycofanych z eksploatacji od ostatniego właściciela, umożliwiając w ten sposób odzyskanie komponentów do ponownego użycia, regeneracji i recyklingu. Usługa ma zostać uruchomiona pod koniec 2023 roku, początkowo we Francji, Belgii i Luksemburgu, a następnie w pozostałej części Europy. Spółka joint venture będzie oferować swoje usługi również pozostałym producentom samochodów.
– Ułatwienie klientom recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia wpływu przemysłu motoryzacyjnego na środowisko – powiedziała Alison Jones, wiceprezes Stellantisa ds. gospodarki o obiegu zamkniętym. – Dzięki ponownemu wprowadzeniu komponentów i materiałów do łańcucha możemy lepiej chronić ograniczone zasoby, wspierając nasz cel polegający na osiągnięciu zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku. Z niecierpliwością czekamy na uruchomienie programu jeszcze w tym roku i jego szybki rozwój.
Zarobić na ekologii
Recykling jest fundamentalną częścią strategii 4R – Reman, Repair, Reuse, Recycle (naprawa, ponowne użycie, odnawianie i recykling). Do 2030 roku program recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji przyczyni się do 10-krotnego (w porównaniu z 2021 rokiem) zwiększenia przychodów z recyklingu, 4-krotnego zwiększenia przychodów wynikających z przedłużenia żywotności części, a także do osiągnięcia celu jakim jest wygenerowanie ponad 2 mld euro przychodów do 2030 roku, zgodnie z planem strategicznym Stellantis Dare Forward 2030. Program recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji wspiera również cel Stellantis, by do 2030 roku 40 proc. materiałów wykorzystywanych w nowych pojazdach było materiałami ekologicznymi.
Czytaj też:
Lancia wraca do Europy. Czy marka dostanie drugą szansę od klientów poza Włochami?Czytaj też:
600 nowych miejsc pracy. Fabryka w Gliwicach zacznie produkować na III zmianę