Peugeot e-308 już w Polsce. Znamy ceny i wyposażenie

Peugeot e-308 już w Polsce. Znamy ceny i wyposażenie

Peugeot e-308
Peugeot e-308 Źródło:Peugeot
Ma mocny elektryczny silnik, który gwarantuje dobrą dynamikę i duży zasięg. Nowego Peugoeta e-308 można zamawiać już w Polsce w premierowej bogato wyposażonej wersji First Editon.

Jak zapowiada Peugeot, nowy e-308 to bezkompromisowa odpowiedź na potrzeby nabywców modeli z tego segmentu. Łączy unikatowy wygląd 308 z charakterystyczną dla francuskiej marki przyjemnością prowadzenia i efektywnością energetyczną należącą do najwyższych w tym segmencie. Elektryczny kompakt produkowany jest w fabryce w Miluzie we Francji.

Stylowy „lew”

Design nowego e-308 nadaje mu wygląd i dynamikę godną modeli wyższej klasy. Wydłużona maska dodaje sylwetce szlachetności, nadwozie o zmysłowo wyostrzonych liniach przykuwa wzrok, a nowe logo dumnie prezentuje się pośrodku grilla. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji nadwozia wnętrze jest bardzo przestronne. Przednie reflektory Matrix LED z sygnaturą świetlną w kształcie kłów, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów, podkreślają przynależność modelu e-308 do gamy Peugeot. Nowe aluminiowe felgi 18” zostały specjalnie zaprojektowane dla elektrycznego 308. Szczególnie wiele uwagi poświęcono ich aerodynamice, aby zoptymalizować parametry użytkowe.

Mocny elektryczny napęd

W nowym e-308 jest montowany w pełni elektryczny silnik o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 270 Nm, odznaczający się wyjątkowo krótkimi czasami reakcji i zapewniający bezgłośną, pozbawioną drgań i emisji CO2 jazdę. Silnik uzupełnia obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 KM/132 kW i 225 KM/162 kW oraz silników spalinowych. Przekładnia redukcyjna montowana w e-308 optymalizuje jego zasięg przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i krótkich czasów reakcji charakterystycznych dla silników elektrycznych.

Konstrukcją nowej generacji jest również akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Generuje napięcie 400 V i zapewnia zasięg do 411 km w cyklu mieszanym WLTP. Wydajna pompa ciepła, dostępna w standardzie, umożliwia najlepsze sterowanie komfortem cieplnym pasażerów.

Łatwe zarządzanie energią

Ponadto, aby móc jak najlepiej zarządzać zużyciem energii, kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Eco zapewnia optymalizację zasięgu (80 kW i 220 Nm). Normal przeznaczony jest do codziennego użytku (100 kW i 250 Nm). Sport zapewnia świetne osiągi i silne doznania z jazdy (115 kW i 270 Nm). Co więcej – dzięki trybowi Brake może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.

Pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala publicznego o mocy 100 kW naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 30 minut.

Bogato wyposażona wersja First Edition

Nowego e-308 można zamawiać, jeszcze przed jego debiutem rynkowym, w premierowej bogato wyposażonej wersji First Edition. Seria ta, w 100% elektryczna, obejmuje następujące elementy: 3 kolory lakieru do wyboru: Biały Okenite, Zielony Olivine oraz Szary Selenium, aluminiowe obręcze kół 18”, podgrzewane fotele ze specjalną tapicerką serii First Edition, wykonane z trzech materiałów (skóra ekologiczna, tkanina i Alcantara®), przednie zagłówki z wytłoczonym logo Peugeot, i-Cockpit® najnowszej generacji z kompaktową kierownicą, cyfrowym panelem zegarów i wskaźników 3D, ekranem dotykowym 10” i personalizowanymi i-Toggles, systemem rozpoznawania mowy naturalnej i systemem informacyjno-rozrywkowym i-Connect Advanced, który obejmuje nawigację online, trójfazową ładowarkę pokładową 11 kW, system automatycznego hamowania awaryjnego, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go, radary wykrywające pojazdy z tyłu na bocznych pasach ruchu, ostrzeganie podczas cofania o wykryciu poprzecznie poruszających się pojazdów, reflektory Peugeot Matrix LED, podgrzewaną kierownicę.

Cena e-308 First Edition zaczyna się od 197 007 zł. Z okazji debiutu rynkowego e-308 będzie dostępny w ofercie leasingowej Stellantis Financial Services z ratą 1855 zł netto miesięcznie. Przedsiębiorcy mogą go zamówić wyłącznie online.

Czytaj też:
Polski sukces w legendarnym wyścigu Le Mans
Czytaj też:
Panoramic i-Cockpit. Wiemy, jak wygląda wnętrze nowego 3008

Galeria:
Peugeot e-308
Źródło: Peugeot