Flagowy model Francuzów po sporych zmianach. To naprawdę luksusowa maszyna

Flagowy model Francuzów po sporych zmianach. To naprawdę luksusowa maszyna

Samochód DS 9 MY 2023
Samochód DS 9 MY 2023 Źródło:Stellantis
Rok modelowy 2023 przyniesie zmiany w modelu DS 9 – pojawi się DS Iris System, nowy system multimedialny DS Automobiles i nowe wykończenie wnętrza.

Na rynku francuskim gama DS 9 obejmuje trzy poziomy wyposażenia: Rivoli+, Opera i kolekcja Esprit De Voyage z nowym ekskluzywnym jasnym wnętrzem w szarym kolorze Gris Perle.

Modele DS 9 są obecnie oferowane z dwoma rodzajami napędów hybrydowych typu plug-in: E-Tense 250 oraz E-Tense 4x4 360. Ceny w Polsce wahają się od 308 200 do 387 500 zł.

Nowy system multimedialny DS Iris System

Oprócz nowo zaprojektowanego zestawu zegarów i wskaźników DS 9 MY 23 został wyposażony w nowy system multimedialny DS Iris System.. Rozwiązanie to posiada całkowicie nowy, responsywny i płynny interfejs, z możliwością pełnej konfiguracji i personalizacji, wspierany przez narzędzie naturalnego rozpoznawania mowy – Iris. Menu złożone z widżetów, wyświetlające się na 12-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości, oferuje dostęp do wszystkich funkcji za pomocą jednego gestu w celu obsługi nawigacji 3D połączonej z Internetem, klimatyzacji i cyfrowych źródeł dźwięku oraz zarządzania wszystkimi danymi podróży. Ekran wyświetla widok 360° uzyskiwany dzięki nowym kamerom cyfrowym o wysokiej rozdzielczości oraz zapewnia dostęp do funkcji Mirror Screen, CarPlay i Android Auto za pośrednictwem Wi-Fi lub gniazd USB typu C.

Samochód DS 9 MY 2023

Nawigacja połączona z internetem pomaga kierowcy wybrać najlepszą trasę. Monitoruje warunki drogowe i wyznacza najlepsze trasy w czasie rzeczywistym. Ponadto ekran pokazuje niebezpieczne miejsca, kontrole prędkości (w zależności od przepisów danego kraju), prognozę pogody, umiejscowienie i ceny stacji benzynowych oraz lokalizację publicznych parkingów i punktów ładowania. W przypadku parkowania naziemnego DS Iris System wyświetla prawdopodobieństwo znalezienia miejsca parkingowego na poszczególnych ulicach w głównych miastach. Wszystkie aktualizacje są przeprowadzane automatycznie.

Nowe wykończenie wnętrza Opera

Wersja Rivoli+ jest wyposażona w podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, poszerzony pakiet bezpieczeństwa z funkcjami jazdy półautonomicznej DS Drive Assist poziomu 2, system multimedialny DS Iris System, aktywne zawieszenie sterowane za pomocą kamery DS Active Scan Suspension i wspomaganie parkowania przodem i tyłem 360 Vision. Fotele są pokryte czarną skórą licową Noir Basalte z widocznym ziarnem, panele drzwiowe – skórą nappa Noir Basalte, deska rozdzielcza – skórą nappa Mistral, środkowa konsola – skórą nappa Noir Basalte. Na kierownicy zobaczymy skórę licową Noir Basalte.

Wykończenie Opera obejmuje szeroką gamę standardowego wyposażenia i rozwiązań technologicznych, takich jak zawieszenie DS Active Scan Suspension sterowane kamerą, rozszerzony pakiet bezpieczeństwa DS Drive Assist z półautonomiczną jazdą na poziomie 2, DS NIght Vision oraz elementy podnoszące komfort, takie jak system HiFi Focal Electra, pakiet DS Pack Lounge dla pasażerów z tyłu, w tym luksusowy skórzany środkowy podłokietnik, zagłówek Lounge na bocznych siedzeniach, ozdobny przycisk do przesuwania przedniego fotela pasażera z tylnych siedzeń, rozszerzona dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewane, masowane i wentylowane tylne siedzenia boczne, a także szyberdach, bagażnik z automatyczną klapą, podgrzewana przednia szyba i alarm.

DS 9 Opera jest oferowany w cenie 340 200 zł. w wersji z silnikiem hybrydowym typu plug in E-TENSE 250 oraz 385 800 zł. w wersji E-Tense 4x4 360.

Całkowicie hybrydowe silniki typu plug-in o mocy do 360 KM

DS 9 MY 23 to w 100 proc. hybrydowy model typu plug-in oferowany w dwóch wersjach, czyli 250 KM lub 360 KM z napędem na cztery koła.

Model DS 9 MY 23 E-Tense 4x4 360 został wyposażony w jednostkę napędową: 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne – jeden o mocy 110 KM (z przodu, zintegrowany ze skrzynią biegów), a drugi o mocy 113 KM (połączony z tylną osią). Jest on połączony z inteligentną skrzynią biegów z napędem na cztery koła. W akumulatorze o mocy 15,6 kWh wykorzystywane są metody zaawansowanego zarządzania energią, dzięki którym energia jest gromadzona, aby sprostać wielorakiemu zapotrzebowaniu na nią.

Prędkość maksymalna modelu DS 9 MY 23 E-Tense 4x4 360 jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód może rozwinąć prędkość 140 km/h przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 5,6 sekundy, a pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego 25,4 sekundy.

W trybie bezemisyjnym DS 9 MY 23 E-Tense 4x4 360 pokonuje dystans 65 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 62 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.

Czytaj też:
Kombi nadal w modzie. Choć z mniejszym bagażnikiem
Czytaj też:
Kradzieże samochodów. Znamy nowy sposób na złodziei

Źródło: Stellantis