Kombi nadal w modzie. Choć z mniejszym bagażnikiem

Kombi nadal w modzie. Choć z mniejszym bagażnikiem

Mercedes-Benz Klasy E kombi
Mercedes-Benz Klasy E kombi Źródło:Mercedes-Benz
Chociaż linia dachu jest bardziej dynamiczna w porównaniu z poprzednikiem, nowa Klasa E Kombi nadal wyróżnia się funkcjonalnością i pojemnym bagażnikiem. Taksówkarze będą zadowoleni – diesel pozostał w ofercie.

Dwa miesiące po premierze szóstej generacji Mercedesa klasy E w wersji sedan przyszedł czas na debiut kombi. W porównaniu z poprzednikiem nowy model jest szerszy o 28 milimetrów. Dzięki temu pasażerowie z tyłu mają jeszcze więcej miejsca – przestrzeń wewnątrz kabiny z tyłu na wysokości łokci została zwiększona do 1519 mm. W nowym modelu powiększono także o 22 milimetry rozstaw osi (2961 mm). W rezultacie osoby siedzące z tyłu mają także więcej przestrzeni na kolana i nogi.

Mniej miejsca na wakacyjny bagaż

Nowa Klasa E Kombi nie zawodzi także pod względem funkcjonalności. Jej przestrzeń ładunkowa wynosi standardowo 615 litrów (jest o 55 l mniejsza niż w poprzedniku). Po złożeniu oparć dzielonej kanapy pojemność kufra wzrasta do 1830 litrów (o 10 l większa niż w poprzedniej generacji). W modelu hybrydowym typu plug-in kufer feruje od 460 do 1675 litrów. Wersje spalinowe Klasy E Kombi mają zdolność holowania przyczepy z hamulcem do 2100 kg.

Nadwozie nowej Klasy E Kombi ma bardziej pochyloną tylną część dachu. Ten element oraz przeprojektowany przód auta sprawiły, że współczynnik oporu powietrza w tym modelu wynosi 0,26 i jest nieznacznie lepszy w porównaniu z poprzednikiem (0,27).

Na starcie: benzyna, diesel i hybryda

Nowy Mercedes klasy E Kombi w momencie debiutu będzie dostępny w dwóch wersjach spalinowych: benzynowej E200 o mocy 204 KM oraz wysokoprężnej E220d (197 KM). Benzynowy wariant pozwala osiągnąć „setkę” w 7,8 s i rozpędza sie do 231 km/h. Diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i uzyskuje prędkość maksymalną 230 km/h. Wariant E220d będzie występować także z napędem 4x4 (4Matic). W ofercie dostępna będzie też odmiana hybrydowa (313 KM), która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s (v maks. 227 km/h). Składa się z 2-litrowej spalinówki (204 KM i 320 Nm), 129-konnego silnika elektrycznego oraz akumulatora trakcyjnego 25,4 kWh. Producent zapewnia, że zasięg elektryczny tej wersji przekroczy 100 km. Mercedes zapowiada także, że jeszcze w tym roku gama E Kombi poszerzy się o sportowe wersje AMG oraz uterenowiony wariant All-Terrain.

Cyfrowe centrum dowodzenia

Po zajęciu miejsca we wnętrzu uwagę zwraca Hyperscreen, czyli zestaw ekranów służących do obsługi urządzeń pokładowych auta. Dzięki wydajnej elektronice i procesorom podróżni mogą cieszyć się dostępem do różnego rodzaju aplikacji i gier. Mogą także personalizować multimedia. Do wyboru są dwa style wyświetlania (klasyczny i sportowy) oraz trzy tryby projekcji (nawigacja, pomoc, serwis). Na nowym ekranie systemu MBUX można wyświetlać: filmy, aplikacje i inne dane z internetu. W skład tego systemu wchodzi także umieszczona na górze deski rozdzielczej kamera umożliwiająca kierowcy (oraz pasażerom) udział w wideokonferencjach.

Nowa Klasa E Mercedesa zaprojektowana została przede wszystkim z myślą o ludziach młodych, korzystających z rozbudowanych systemów informacyjnych i rozrywkowych. Mercedes zapowiada, że jej użytkownik będzie miał m.in. stały dostęp do TikToka. W zależności od rynku stosowany będzie moduł komunikacyjny z technologią transmisji 5G. Ten standard telefonii komórkowej umożliwia znacznie szybsze przesyłanie danych niż LTE/UMTS.

Dostęp do auta umożliwi smartfon

W Klasie E Kombi na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację Thermotronic. W najnowszym modelu wykorzystuje ona inne rozwiązanie sterowania nawiewem. Wszystkie dysze w przedniej części można regulować elektrycznie. Kolejną nowością jest cyfrowy kluczyk. Do otwarcia i zamknięcia samochodu wystarczą iPhone i zegarek Apple Watch. Możliwe jest przekazanie zdalnego dostępu do auta maksymalnie 16 osobom.

Pneumatyka gwarancją komfortu

Zawieszenie tylne klasy E w standardzie jest wyposażone w pneumatykę (Airmatic), a w bogatszych wersjach to rozwiązanie dostępne będzie na obu osiach samochodu. Klienci kombi będą mogli zamówić także bezstopniową regulacją tłumienia ADS+.

Szczegółowa specyfikacja wyposażeniowa nowego modelu oraz jego ceny nie są jeszcze znane. Zapewne importer przedstawi je jesienią, kiedy to zapowiedziano wprowadzenie do sprzedaży nowej Klasy E Kombi.

Czytaj też:
Peugeot e-308 już w Polsce. Znamy ceny i wyposażenie
Czytaj też:
Koniec auta, które zmieniło motoryzację. Produkcja Mercedesa CLS zakończy się w sierpniu

Galeria:
Mercedes-Benz Klasy E kombi
Źródło: Mercedes-Benz